| کد خبر: 175303 |

مدیرکل مناطق ویژه بندری و اقتصادی خبر داد:

◄ ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال

شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل مناطق ویژه بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی، گفت: پس نهایی شدن تفاهم‌نامه با یک شرکت بین‌المللی ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی ظرف مدت سه سال ساخته می‌شود و این بندر به بندر سبز تبدیل خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین صادقی‌نژادپاریزی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با یک شرکت بین‌المللی در خصوص ایجاد یک ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندر شهیدرجایی منعقد شد، اظهار کرد: در مراحل نهایی پروژه قرار داریم و قرار بر این است که ترمینال مربوطه طی مدت سه سال ساخته شود.

وی ادامه داد: مجموعا با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته پروژه مذکور در سه فاز و در بازه زمانی سه ساله به سرانجام می‌رسد و میزان صادرات و واردات مواد معدنی به بندرشهیدرجایی به ۶۰میلیون تن افزایش خواهد یافت و بندر شهیدرجایی به یک بندر سبز تبدیل می‌شود.

به گفته مدیرکل مناطق ویژه بندری واقتصادی در حال حاضر سالانه حدود ۲۲میلیون تن مواد معدنی از بندرشهیدرجایی صادر می‌شود.

صادقی‌نژاد با تاکید بر این‌که اقدام مذکور در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است که در روش‌های سنتی تخلیه و بارگیری و موارد عملیاتی وجود دارد، گفت: علاوه بر این به جهت کاهش خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی، جاده، اسکله، پل و مسیرهای تردد کامیون‌ها جابه‌جایی کالا از طریق ریل و به‌صورت مکانیزه و با حداقل آلودگی همراه است و بدین ترتیب شاخص‌های ایجاد یک بندر سبز عملیاتی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.