◄ مدیرعامل دکا: لجستیک ایران نیازمند تحول ساختاری و تعریف واحد است
هومن پشنگیان با اشاره به سابقه فرانچایز در لجستیک، بر ضرورت تعریف واحد و همکاری با پارک های لجستیک برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه شرکت های پخش تأکید کرد.

ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ایران در شش محور کلیدی شامل: شقوق حمل و نقل پنج گانه، لجستیک دیجیتال و فناورانه، تاب آوری لجستیکی و مدیریت بحران، حمل و نقل ترکیبی و یکپارچه، زنجیره تامین پایدار، هوشمند و چابک، نوآوری، حکمرانی و سیاستگذاری برگزار شده است.
به گزارش تین نیوز، زنجیره ارزش هلدینگ دکا با تمرکز بر برندهای دکاپست، دکادیزل، دکاورلد، دکاشیپ، دکادپو، دکاترابر و دکابار در این نمایشگاه تخصصی حضور ویژه ای دارد.
غرفه هلدینگ دکا در نخستین روز از ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، میزبان دو پنل تخصصی در حوزه صنعت لجستیک بود.
هومن پشنگیان، مدیرعامل هلدینگ دکا در پنل تخصصی «بررسی فرانچایز در صنعت لجستیک» با اشاره به سابقه جهانی این مدل کسب و کار، از آغاز فعالیت شرکت های بزرگ بین المللی در حوزه لجستیک با مدل فرانچایز حدود ۸۰ سال پیش گفت و نمونه داخلی آن را تأسیس شرکت تهران سعادت در سال ۱۳۲۵ عنوان کرد. به گفته وی، در آن زمان این شرکت نخستین گام ها را برای اعطای نمایندگی در حمل ونقل برداشت.
وی سپس به وضعیت کنونی پرداخت و با انتقاد از تعدد و ناهمگونی مجوزها در حوزه لجستیک، تأکید کرد نبود تعریف واحد از فعالیت های انبارداری، تأمین و توزیع کالا موجب برداشت های متفاوت و صدور مجوزهای متناقض شده است.
او تصریح کرد که بخش لجستیکی شرکت های پخش به دلیل ساختار ناکارآمد، صرفه اقتصادی کافی ندارد و نیازمند همکاری با شرکت های تخصصی «پارک لجستیک» است. این موضوع به گفته او می تواند هم بهره وری را افزایش دهد و هم بار مالی شرکت های پخش را کاهش دهد.
گفتنی است پنل های تخصصی با همکاری و مشارکت “کارخانه نوآوری راه کار” از 6 تا 9 شهریور همزمان با ششمین نمایشگاه صنعت لجستیک و باهدف انتقال تجربه، بررسی چالش ها و بررسی راهکارهای تخصصی در غرفه هلدینگ دکا باحضور صاحب نظران این صنعت برگزار می شود.
بر این اساس استودیو «لجستیک بورد» در غرفه هلدینگ دکا (غرفه شماره 21 سالن 9/8) میزبان متخصصان، فعالان این صنعت و چهره های برجسته و کارشناس این حوزه است تا سطح تخصصی این رویداد را ارتقا داده و محلی برای تبادل نظر و هم اندیشی باشد.
محور این نشست ها شامل تحلیل حمل ونقل بین الملل، چالش های پست و ظرفیت های آن، مدیریت زنجیره تأمین از دانشگاه تا صنعت، نیازهای لجستیکی حمل ونقل داخلی برای کسب وکارهای بزرگ، بررسی فرانچایز در صنعت لجستیک و چگونگی تکثیر برندهای موفق، ظرفیت های انبارداری و هم راستایی آن ها با نیازهای بازار و تأثیر پلتفرم ها و فناوری های «On Demand» بر صنعت لجستیک است.
در ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته کالاها و خدمات حوزه ریلی در سالن اختصاصی ۷و ۸ ، کالا و خدمات شهری و زمینی درسالن های اختصاصی ۶ و ۱۰ ارائه می شود.