| کد خبر: 210874 |

◄ چند ضرورت مهم برای برگزاری هشتمین نمایشگاه ریلی تهران

نمایشگاه‌ها، مهم‌ترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری و بسترساز انتقال تکنولوژی بین شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی محسوب می‌شود.

تین نیوز

نمایشگاه‌ها، مهم‌ترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری و بسترساز انتقال تکنولوژی بین شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی محسوب می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته باوجود کشمکش‌های زیاد بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت نمایشگاهها قرار است در تاریخ 23 الی 26 تیر سال جاری برگزار شود.

این در حالی است که در سال‌های گذشته این نمایشگاه با استقبال شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی و خود راه‌آهن که یکی از بازیگران اصلی حمل‌ونقل ریلی محسوب می‌شود برگزار می‌شد اما در سال جاری  راه‌آهن به عنوان نهاد رگولاتوری حمل و نقل ریلی، موضع متناقضی داشته است. 

باوجوداینکه نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش مهمی در انتقال تکنولوژی، ارتباطات تجاری، افزایش درآمد شرکت ها با بازاریابی درست و کاهش هزینه‌های تجاری داشته باشد، اما شرکت‌ها و راه‌آهن معتقدند به دلیل شیوع ویروس کرونا و مناسب نبودن وضعیت مالی شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی برگزاری این نمایشگاه در سال جاری توجیهی ندارد و کمکی به شرکت‌ها نمی‌کند.

سعید قصابیان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها تسهیل تجارت بین شرکت‌های مختلف است و شرکت‌ها نیز با توجه به هزینه‌هایی که برای حضور در نمایشگاه باید بپردازند تصمیم می‌گیرند که آیا در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند یا خیر و حضور در نمایشگاه را نرخ اجاره هر غرفه را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به عدم استقبال راه‌آهن از شرکت در نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی در سال جاری گفت: برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی بدون حضور متولی اصلی آن‌یک امر کم‌ارزش است و این نمایشگاه آن ارزش هر سال خود را نخواهد داشت.

این کارشناس حمل‌ونقل ریلی افزود: حضور یا عدم حضور شرکت‌ها نیز بستگی به وضعیت مالی شرکت‌ها و وضعیت اقتصاد کشور دارد. شرکت‌ها اگر تشخیص دهند عرضه شرکت و محصولات در نمایشگاه برای آن‌ها سودآوری داشته باشد، در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته مطابق تقویم نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران قرار است در تیرماه و با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شود. با این حال راه آهن جمهوری اسلامی روز گذشته با صدور اطلاعیه از لغو این برنامه خبر داده بود که البته به سرعت توسط شرکت نمایشگاه ها این موضوع رد شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر 2 1

    کاملا درسته که بر مبنای درآمدی ک از نمایشگاه کسب میکنن تصمیم بگیرن 👌👌👌👌

  • ناشناس 12 0

    نمایشگاه مهم و بین المللی اینوترانس دو سالانه است اما نمایشگاه ریلی ما هرسال برگزار میشود. در شرایط فعلی کرونا نمایشگاه امسال اینوترانس به سال 2021 منتقل شده است.
    اغلب شرکتهای داخلی به زور هرساله به نمایشگاه ریلی کشانده میشوند؛ علت این اجبار هر چه هست باشد ولی بالاغیرتا امسال رضایت دهند که نمایشگاه برگزار نشود. راستی تا حالا کسی درباره ضرورت برگزاری هرساله این نمایشگاه نظری داده است؟ این نمایشگاه هم میتواند دو سالانه شود.