| کد خبر: 204998 |

رئیس پژوهشگاه نیرو:

خودروی هیبریدی-گازی اردیبهشت عرضه می شود

رئیس پژوهشگاه نیرو در مراسم امضای تفاهنامه با ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه خودروی هیبریدی- گازی در اردیبهشت سال آینده خبر داد.

تین نیوز

رئیس پژوهشگاه نیرو در مراسم امضای تفاهنامه با ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه خودروی هیبریدی- گازی در اردیبهشت سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمد صادق قاضی زاده از ساخت اولین خودروی هیبریدی-گازی خبر داد و گفت: هر چند که زیرساخت های برقی موجود برای استفاده از خودورهای برقی وجود دارد اما پژوهشگاه نیرو پروژه خودروی هیبریدی- گازی را اجرا کرده و به زودی آن را عرضه می کند.

وی با اشاره به گستره فعالیت های پژوهشگاه نیرو در حوزه خودروهای الکترونیکی گفت: مطالعات، تحقیقات و طرح های بسیاری در حوزه خودرو و موتورسیلکلت برقی انجام داده است.

قاضی زاده اضافه کرد: باید با تکیه بر اراده ملی مزیت ها و سوابق صنعتی و علمی درخشانی که  در حوزه برقی سازی وسائط نقلیه داریم، برنامه های منسجمی را در این خصوص طرح و اجرا کنیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو آلودگی هوا را چالش آلودگی هوا را محرکی برای توسعه صنعتی خودروهای برقی دانست و گفت: با وجود پتانسیل های کشور و همچنین موضوع مهم آلودگی هوا، فرصت بیش از گذشته فراهم است که تمرکز برای توسعه حمل و نقل برقی بیش از گذشته شود.

قاضی زاده با اشاره به ظرفیت های شبکه برقی برای تامین شارژ خودروهای برقی گفت: خوردویی برقی مشکل برای شبکه ایجاد نخواهد کرد و با توجه به ظرفیت پذیری امکان مدیریت بار شبکه وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه نیرو پیش بینی کرد که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه صنعتی- اجتماعی زیرساخت های خودروهای برقی تسریع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.