| کد خبر: 131384 |

◄ یادداشت تفاهم میان راه آهن ایران و شرکت دولتی زیرساخت راه آهن اسپانیا

تین نیوز

تفاهم نامه همکاری و مدیریت ترافیک ریلی و مطالعات خطوط ریلی ایران بین راه آهن ایران و شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه آهن اسپانیا به امضا رسید و به مدت ۳ سال قابل اجرا است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، روز گذشته در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی یادداشت تفاهمی بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه آهن اسپانیا به امضا رسید. شرکت اسپانیایی ADIF مدیریت زیرساخـت های راه آهن شرکتی دولتی وابسته به وزارت حمل ونقل و امور عام المنفعه کشور اسپانیا است که نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت بخش ریلی آن کشور ایفا کرده است.

در همین خصوص مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه آهن اظهار داشت: تلاش کردیم در قالب این تفاهم نامه جهت تبدیل راه آهن به بهترین شیوه حمل ونقلی و دسترسی سریع به زیرساخت در شرایطی عادلانه گام برداریم. هدف این شرکت توسعه و گسترش سیستم راه آهن اسپانیا با بالاترین استاندارد کیفی در زمینه فنی، اجرایی، زیست محیطی، اقتصادی از طریق توسعه زیرساخت امن و کارآمد است.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن: مدیریت زیرساخت های ریلی، مدیریت ترافیک ریلی، توزیع حمل ونقل بین متصدیان ریلی، تجمیع هزینه های دریافتی برای استفاده در زیرساخت، ایستگاه و پایانه باربری از مسئولیت های این شرکت در اسپانیا است. در این یادداشت تفاهم طرفین موافقت کردند که در زمینه پیشرفت های فناوری ریلی که هر دو طرف در آن ذی نفع هستند همکاری کنند. طبق این تفاهم نامه طرفین برای تبادلات تحت این یادداشت تفاهم باید در همه زمینه ها همکاری کنند و براساس رضایت متقابل راه حل هایی برای توسعه ایمنی، آسایش، رضایت مشتری و امکانات فناوری برای دستیابی به این اهداف بیابند.

یکی از هدف گذاری های ما در این تفاهم نامه انتقال دانش فنی است

یزدانی با اشاره به اینکه همکاری و تبادل اطلاعات در این زمینه شامل راه آهن سریع السیر، مدرن سازی سیستم علائم و ارتباطات در راه آهن، مدرن سازی مدیریت ترافیک ریلی، توسعه حمل ونقل ترکیبی و پایانه های بار و لجستیک و توسعه ایستگاه های مسافری است افزود: طرفین توافق کردند که به صورت مشترک در زمینه مسائل مورد علاقه هر دو طرف در توسعه و مدیریت زیرساخت ریلی تبادل اطلاعات کنند. طبق این توافق نامه مقرر شد برای آموزش پرسنل در زمینه پیشنهادی از سوی شبکه دیگر در هر یک از شرکت ها دو طرف برنامه ریزی کنند و شرایط با همکاری دو طرف فراهم شود. طی این توافق نامه طرفین تمایل خود را برای ایجاد همکاری مشترک در پروژه ها با هدف مدرن سازی و بهسازی شبکه ریلی دو کشور اعلام می دارند.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن گفت: در چارچوب منفعت مشترک هر یک از طرفین می پذیرند که به منظور انجام امور ذکر شده و با توجه به شرایط فنی و مالی کمک های فنی به یکدیگر ارائه کنند. طرفین همچنین توافق کردند که با هدف توسعه و گسترش آتی حمل ونقل ریلی شهری و برون شهری و با هدف کسب بیشترین منفعت برای هر دو طرف در حیطه فناوری با یکدیگر همکاری کنند. مدت اعتبار یادداشت تفاهم مذکور 3 سال از روز امضا است و اگر 6 ماه پیش از زمان انقضای آن از سوی طرفین فسخ نگردد به طور خودکار 3 سال دیگر تمدید می شود.

یزدانی در پایان اظهار داشت: طبق بندی از این تفاهم نامه دو طرف تفاهم کرده اند که اطلاعاتی که دریافت می کنند به شخص ثالث و غیر ارائه ندهند. همچنین یکی از هدف گذاری های ما در این تفاهم نامه انتقال دانش فنی است که باید انجام گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.