| کد خبر: 248850 |

◄ سفارش یک کارشناس به شرکت راه آهن: طوری تبر به درخت بزنید که پای خودتان قطع نشود

او خطاب به افرادی که به این گونه اقدامات دست می زنند، گفت: به گونه ای تبر به درخت بزنید که حداقل پای خودتان قطع نشود.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته اخیرا از افزایش سخت گیری هایی مثل قطعی سیستم صدور بارنامه شرکت های ریلی خصوصی از سوی شرکت راه آهن در ماه های اخیر خبر داده است.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری همچنین با اشاره  به رویکرد یک جانبه و مشارکت گریز راه آهن در تعیین حق دسترسی افزوده است: اعمال جریمه بر بدهی های موخر بخش خصوصی غیرشرعی و غیرقانونی است چراکه راه آهن یک جانبه چنین جریمه ای را تعیین کرده و هیچ توافق و قراردادی با بخش خصوصی درباره این موضوع وجود ندارد.

آنچنان که ترابران نوشته، این مقام صنفی با اشاره به ارتباط نامناسب راه آهن با بخش خصوصی در دوره کنونی، افزوده است: درست در وضعیتی که نقد سرکوب شده و فضای خفقان بر بخش حمل و نقل ریلی حاکم است، شاهد شدیدترین افت عملکرد در بخش حمل بار ریلی بوده ایم که با ادامه این روند شرایط وخیم تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قطع سیستم صدور بارنامه شرکت های ریلی برخلاف سیاست دولت است

یک کارشناس حمل و نقل ریلی در مورد اقدام راه آهن در قطع سیستم صدور بارنامهشرکت های ریلی در بخش نظرهای کاربران تین نیوز نوشت: افرادی که سیستم قطع صدور بارنامه شرکت ها را قطع می کنند متوجه نیستند از این رهگذر میزان بارگیری واگن ها کم و در سیر قطار ها بی نظمی ایجاد می شود.

وی افزود:  این اقدام در نهایت موجب می شود درآمد حمل بار و همین طور سهم ریل از حمل بار نسبت به جاده از  وضعیت فجیع فعلی بدتر شود.

او خطاب به افرادی که به این گونه اقدامات دست می زنند، گفت: به گونه ای تبر به درخت بزنید که حداقل پای خودتان قطع نشود.

وی همچنین تاکید کرد: مشکل همیشگی با کارگزاران دولتی این است که راجع به مال خودشان تصمیم نمی گیرند. بر مسندی می نشینند که می تواند در مورد مال دیگران ببرند و بدوزند.

این کارشناس ادامه داد: این همان آفت ذاتی ست که در مدیریت دولتی نهفته است. کارگزاران دولتی در این کشور حاضر نیستند قبول کنند که منافع مردم و بخش خصوصی در دست آنها امانت است و حق ندارند بر خلاف قرار داد و قانون رفتار کنند.

تاکید این کارشناس به کاهش سهم ریل از حمل بار نسبت به جاده در حالی صورت گرفته است که دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته نیز در گفت و گوی خود با ترابران از کاهش 12 درصدی حمل ریلی بار در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: این کاهش عملکرد در حالی است که در همین دوره جمعیت واگن های باری موجود در شبکه 4 درصد رشد داشته است.

وی افزود:  طبق آمار منتشر شده راه آهن در 6 ماه نخست سال جاری نه تنها در حمل بار داخلی، بلکه در حمل بار ترانزیتی هم شاهد افت عملکرد بوده ایم و جابه جایی مسافر تنها نقطه قوت این آمار بوده که البته علت آن هم افزایش تعداد قطارهای مسافری سیر داده شده نیست، بلکه رفع محدودیت های کرونایی و اجازه شرکت های بخش خصوصی مسافری ریلی برای تکمیل ظرفیت واگن های خود باعث این رشد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.