| کد خبر: 181538 |

◄ قوانین تاکسی‌های اینترنتی به زیان رانندگان است

یکی از مواردی که موجب تضییع حق راننده می‌شود این است که مسافران به هر دلیلی می‌توانند به راننده امتیاز منفی بدهند، حتی اگر دلشان بخواهد.

تین نیوز

رانندگانی که در سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند مسافری فعالیت می‌کنند، معتقدند در این سیستم تمام شرایط به نفع شرکت سرویس دهنده و مسافر است و راننده از هیچ مزایایی برخوردار نیست و استثمار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از رانندگان که در بخش مسافربری یکی از استارتاپ‌ها فعال است، گفت: یکی از مواردی که موجب تضییع حق راننده می‌شود این است که مسافران به هر دلیلی می‌توانند به راننده امتیاز منفی بدهند، حتی اگر دلشان بخواهد.

او این مطلب را در بخش نظرات کاربران تین‌نیوز بیان کرد و افزود: راننده نیز به دلیل ضعف سیستم امتیازدهی هیچ‌وقت متوجه نمی‌شود ایراد کارش کجاست تا درصدد بر طرف کردن آن و بهبود فرآیند سرویس دهی خودش باشد، چون شرکت هم نمی‌گوید دلیل امتیاز منفی چیست.

این راننده خاطرنشان کرد: نحوه سرویس‌دهی در حمل‌ونقل آنلاین مسافری به گونه‌ای است که اگر یک راننده به دلیل عدم توانایی مالی نتواند خودرویش را سامان بیشتری دهد باید از جانب مسافر امتیاز منفی بگیرد و بقیه فاکتورها که شامل زود رسیدن و اخلاق مناسب و امنیت رانندگی است مورد توجه مسافران قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: در این نوع از حمل‌ونقل تمام شرایط به سود مسافر و شرکت است و راننده واقعا در این سیستم کاملا مظلوم است، حتی اگر مسافری درخواست سرعت کرد و راننده برای حفظ ایمنی از این کار امتناع کند در پایان، این امتناع راننده موجب کسب نفره منفی می‌شود. 

او گفت: حتی در مواردی مشاهده شده که مسافر در پایان سفر گفته که کرایه پرداخت نمی‌کند وگرنه امتیاز منفی می‌دهد و شرکت هم فقط مسافر را باور دارد، نمونه بارز آن هم این است که وقتی مسافری امتیاز منفی می‌دهد شرکت بدون آن‌که از طریق راننده پیگیری کند نظر مسافر را حتی اگر دروغ باشد می‌پذیرد و در امتیاز راننده منعکس می‌کند که این یعنی اطمینان به حرف مسافر و عدم اطمینان به راننده.

این راننده افزود: مسافران در برخی موارد به گونه‌ای با رانندگان برخورد می‌کنند که گویا آنان برده هستند و یا خودرویشان باید عین هواپیما راحت باشد،در حالی‌که هرکس در این ناوگان به اندازه توانش خودرویی مهیا کرده و در حال امراز معاش است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.