| کد خبر: 149355 |

◄ کاهش تصادفات رانندگی با توسعه حمل‌ونقل ریلی

راه‌آهن می‌تواند باعث کاهش تصادفات رانندگی شود اگر عوامل تقویت ریل، از جمله سیاست وزیر راه شهرسازی یعنی همان سیاست door to door در مورد حمل‌ونقل ریلی، پیگیری شود.

تین نیوز

 اوایل شهریور ماه خبری به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و با توجه به پایان دولت یازدهم در مورد عملکرد این دولت در عرصه حمل‌ونقل منتشر شد که در بخشی از آن آمده بود: «در حوزه ریلی عملکرد دولت در جابه‌جایی بار در داخل و ترانزیت و همچنین طول خطوط ریلی و تعداد لکوموتیوهای موجود مثبت بوده است، هرچند جابجایی مسافران در عرصه ریلی از ۲۷ میلیون نفر سال ۱۳۹۱ به ۲۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۵ کاهش پیدا کرده است.»

در این گزارش عنوان شده بود: «به‌سازی و بازسازی خطوط ریلی، دریافت مجوزهای لازم برای آغاز به کار بنادر خشک، اجرای عملیات تراک‌بندی و از همه مهم‌تر فراهم آوردن امکان اتصال پنج مرکز استان به شبکه ملی کشور اصلی‌ترین اقدامات صورت گرفته دولت یازدهم در حوزه ریلی به حساب می‌آید.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده بود: «در طول این چهار سال آمار تلفات جاده‌ای از ۱۱ هزار و ۸۱۱ نفر سال ۱۳۹۱ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر سال ۱۳۹۵ رسیده است. البته برآوردها نشان می‌دهد تعداد جابه‌جایی مسافران جاده‌ای از ۲۲۶ میلیون نفر در سال ۱۳۹۱ به ۱۶۷ میلیون سال ۱۳۹۵ و جابه‌جایی بار جاده‌ای نیز در حوزه ترانزیت از ۱۰.۷ میلیون تن به ۷.۵ میلیون تن کاهش پیدا کرده که هر چند نشان‌دهنده پایین آمدن عملکرد این حوزه است، اما به معنی افزایش توانایی صنعت ریلی در رقابت با جاده‌ها نیز به حساب می‌آید...»

پس از انتشار این گزارش در پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود نوشت: راه‌آهن می‌تواند باعث کاهش تصادفات رانندگی شود اگر عوامل تقویت ریل، از جمله سیاست وزیر راه شهرسازی یعنی همان سیاست door to door  در مورد حمل‌ونقل ریلی، پیگیری شود.
وی افزود: در این صورت حمل‌ونقل ریلی جای حمل‌ونقل جاده‌ای را می‌گیرد و سهمش را افزایش می‌دهد. 
این کاربر در ادامه اظهار کرد: خطوط راه‌آهن ما با هزینه هزاران میلیاردی اما با ایجاد ایستگاه در 30 کیلومتری شهرها، زحمات انجام شده در بخش توسعه حمل‌ونقل ریلی را زائل می‌کرد که وزیر راه و شهرسازی این مشکل را گوشزد کرد.
این کاربر تاکید کرد: هر چقدر به حمل‌و‌نقل جاده‌ای برسیم بازهم کشته خواهیم داد این در حالی است که راه‌آهن ایمنی بالایی دارد.
این کاربر با بیان این‌که کشور ما در طی 20 سال گذشته 400 هزار کشته جاده داشته است، خاطرنشان کرد: درحالی‌که در مورد ریل تعداد کشته شدگان به صد نفر هم نمی‌رسد یعنی ریل 0.00001 درصد هم کشته نداده است.
این کاربر گفت: کشور کوهستانی مثل ایران نیاز مبرم به توجه به راه‌آهن دارد.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.