| کد خبر: 220374 |

پرونده پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال بسته خواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اتمام پروژه های مسکن مهر و آغاز طرح اقدام ملی مسکن را دو برنامه اساسی دولت و این وزارتخانه برشمرد و گفت: حداکثر تا قبل از اتمام سال پرونده پروژه های مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اتمام پروژه های مسکن مهر و آغاز طرح اقدام ملی مسکن را دو برنامه اساسی دولت و این وزارتخانه برشمرد و گفت: حداکثر تا قبل از اتمام سال پرونده پروژه های مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان(همدان)، علی نبیان در جلسه ای که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد، بیان کرد: بحث مسکن از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید هرچه سریع‌تر پرونده مسکن مهر بسته و بحث اقدام ملی مسکن آغاز شود.

وی با اشاره به آغاز طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد:  یکی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز و ثبت نام متقاضیان انجام شده است.

نبیان با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه، وظیفه تامین زمین مورد نیاز را برعهده دارد، گفت: خوشبختانه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، تامین منابع اولیه از باب زمین در استان انجام شده و آماده شروع است.

 

وی درمورد پروژه مصلی استان بیان کرد: ما باید در این پروژه چشم‌‌‌اندازی برای استان در نظر بگیریم و بحث فضای سبز و پارکینگ در آن به‌‌صورت ویژه دیده شود.

نبیان یادآورشد: ۱۰ هکتار از اراضی بدون معارض مصلی توسط اداره‌‌کل راه و شهرسازی پس از تایید سازمان ملی زمین و مسکن انعقاد قرار می‌شود.

وی گفت:  طبق ماده ۶ قانون ساماندهی، اراضی مازاد ادارات به تشخیص اداره کل راه و شهرسازی به نام دولت به نمایندگی این اداره در می‌آید و سپس اداره‌‌کل اراضی مذکور را در جهت اجرای طرح‌‌های عمومی در اختیار سایر ارگان‌‌ها قرار می‌‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بحث حوزه علمیه را به جد پیگیری خواهد کرد، یادآورشد: همدان نیاز به یک حوزه علمیه در شان این استان ولایتمدار دارد و امیدواریم در این رابطه اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد.

نبیان در پایان به بحث حفاظت از اراضی دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل اشاره نموده و خاطرنشان ساخت: این یگان از سال ۹۴ تشکیل شده و روزانه مکلف به حفاظت و حراست از اراضی دولتی است و از سال گذشته سامانه ۱۶۵۶ جهت دریافت گزارشات مردمی در این خصوص راه‌‌اندازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.