| کد خبر: 185846 |

احداث 5500احد مسکونی در بافت فرسوده استان اصفهان

رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه وشهرسازی استان اصفهان از احداث ۵۵۰۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری استان اصفهان خبر داد.

تین نیوز

رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه وشهرسازی استان اصفهان از احداث ۵۵۰۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری استان اصفهان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان شهرضا با داشتن ۳۱۴ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جمله شهرهایی است که در برنامه بازسازی و بهسازی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی است و از مهمترین محلات هدف بازآفرینی در این شهرستان، بازار بزرگ شهرضا با مساحت ۸ هکتار است.

 در جلسه ای که در فرمانداری شهرضا و با حضور امیر زاغیان رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد ضمن تاکید بر برنامه اقدام مشترک با حضور تمامی دستگاههای اجرایی به منظور عملیاتی نمودن مرمت و بازسازی محلات هدف ، بر ارائه طرح مورد نظر میراث فرهنگی نیز تاکید شد.

وی با اعلام آمادگی کامل به منظور شروع عملیات مرمت و بهسازی بازار بزرگ شهرضا، ارائه طرح مورد تائید میراث فرهنگی را جهت آغاز کار حائز اهمیت دانست و گفت: بازار تاریخی شهرضا به عنوان بازاری که سیر تحول تاریخی در آن کاملا قابل مشهود است تنها یک مکان اقتصادی نیست بلکه مجموعه ای فرهنگی، مذهبی، تاریخی و آموزشی و اقتصادی است که محلی برای اتحاد و همبستگی مردم بوده و لازم است تا وجوه مختلف در آن مدنظر قرار گیرد.

تخصیص ۵۵۰ میلیون تومان برای مرمت بازار شهرضا

زاغیان از اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان برای مرمت بازار توسط اداره کل راه وشهرسازی استان خبر داد و از دستگاههای عضو ستاد بازآفرینی شهری خواست تا با اقدام مشترک و اختصاص اعتبارات لازم نسبت به مرمت و بازسازی این بازار اقدام نمایند.

امیر زاغیان با توجه به سیاست های وزارت راه وشهرسازی مبنی بر لزوم احداث واحدهای مسکونی در بافت های ناکارآمد شهری سهم استان اصفهان را ۵۵۰۰ واحد اعلام کرد و از مسئولین شهرستان خواست تا در اسرع وقت با مشخص نمودن اراضی دولتی در اختیار ادارات و تحویل اراضی به راه وشهرسازی در این راستا قدم بردارند.

وی در بازدید از دفاتر تسهیل گری بازآفرینی در شهرضا گفت: وجود دفاتر تسهیل گری به عنوان یک کاتالیزور و تسهیل کننده ارتباطات بین مردم و مسئولین بسیار حائز اهمیت است و تجربه در شهرهای مختلف نشان داده که این دفاتر نقش بسزایی در ایجاد ارتباط بین مردم محلات هدف بازآفرینی و دستگاهها و نهادها بازی می کنند و در امر بازآفرینی تسریع می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.