| کد خبر: 271190 |

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور عنوان کرد؛

اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ

با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، اولین سری از اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد و مقصد بعدی این اتوبوس ها شهر اراک خواهد بود.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از ورود اتوبوس های برقی به ناوگان کرج خبر داد و گفت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، اولین سری از اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد و مقصد بعدی این اتوبوس ها شهر اراک خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در تشریح ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گفت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، اولین سری از اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد.

وی افزود: این اقدام در راستای توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و به دنبال هماهنگی های صورت گرفته با شرکت های خودروساز برای تولید انبوه اتوبوس های برقی صورت گرفته است.

ضامنی ادامه داد: با حمایت های دولت و توجه ویژه وزیر کشور به استفاده از اتوبوس و تاکسی های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم. ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گامی مهم در جهت تحقق عملیاتی این هدف و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از ناوگان برقی افزود: توسعه این صنعت نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه های ذیربط است. در همین راستا از دولت تقاضا داریم که در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم، از جمله احداث ایستگاه های شارژ و تأمین اعتبار مورد نیاز، یاریگر ما باشند.

ضامنی در ادامه به برنامه ریزی برای ورود اتوبوس های برقی به دیگر کلانشهرها اشاره کرد و گفت: پس از کرج، شهر اراک مقصد بعدی ورود اتوبوس های برقی خواهد بود. در این راستا ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اراک تهیه شده است که تعدادی از این ناوگان به شهرداری مذکور تحویل شده است.

وی تأکید کرد: استفاده از اتوبوس های برقی به عنوان نسل جدیدی از وسایل حمل و نقل عمومی، نقشی اساسی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سلامت شهروندان ایفا می کند. امیدواریم با همکاری و همدلی همه دستگاه های ذیربط، شاهد گسترش روزافزون استفاده از این وسایل پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.