| کد خبر: 241755 |

تصادفات و تلفات جاده‌ای متولی مشخصی ندارد

یک عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس با استناد به آمار و تلفات سالیانه از تصادفات جاده‌ای، از ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به این موضوع اشاره کرد و گفت: متولی خاصی در مورد مشکلات وجود ندارد

تین نیوز

 نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای امسال اظهار کرد: سالانه حدود ۱۵ هزار کشته در جاده‌ها داریم. هر سال کام مردم تلخ می‌شود و اقدام مناسبی هم صورت نمی‌گیرد. عوامل تصادف جاده‌ای، خودروها، نقاط حادثه‌خیز، مهارت راننده‌ها، و اقدامات پلیس راهور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس درباره کیفیت خودرو گفت: خودروهای فرسوده را جمع کنید. خودروسازان باید در این راستا بهترین تسهیلات را ارائه دهند. جلوی تولید خودروهای ناامین را بگیرید و یا تولیدشان اصلاح کنید. امروز در اروپا دو سیستم‌های ایمن نوین به کار گرفته می‌شود که ۵۰ درصد تصادفات را کاهش می‌دهد، نصب این سیستم‌ها باید با قیمت کم و در همه خودروها باشد.

هر نقطه حادثه‌خیز سالانه دو کشته می‌گیرد

پژمانفر با بیان اینکه در کشور حدود هزار نقطه حادثه خیز داریم، گفت: اما از آنجا که این موضوع جدی گرفته نمی‌شود یا دولت بودجه تخصیص نمی‌دهد یا بودجه اجرایی نمی‌شود، مشکل هر ساله مطرح می‌شود اما حل نمی‌شود. به صورت میانگین هر نقطه حادثه‌خیز سالانه دو کشته می‌گیرد و این تعداد هیچ ارتباطی با دیگر عوامل ندارد. راهداری باید این موضوع را جدی بگیرد.

مشکلات و تلفات جاده‌ای متولی مشخصی ندارد

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره مهارت راننده‌ها گفت: در زمان اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی، مهارت راننده باید احراز شود. متأسفانه راننده‌ها به‌خاطر پارک دوبل رد می‌شوند اما نمی‌دانم تا کنون کسی به‌خاطر عدم توانمندی در سرعت بالا رد نشده یا نشده است. همچنین پلیس راهور نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات دارد. عدم پیش‌بینی اعتبارات لازم موجب شده که پلیس نتواند وظایف خود را انجام دهد. مشکل اساسی این است که متولی خاصی در مورد مشکلات وجود ندارد و هر کدام مشکل را به دوش دیگری می‌اندازد. در کشورهای پیشرفته متولی یک دستگاه مشخص است.

پژمانفر از ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موضوع تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: ما در حال بررسی طرز کار دستگاه‌ها هستیم اما پیش از هر چیزی باید دستگاه متولی مشخص شود.

راستی آزمایی رفع تحریم‌ها باید از سوی ایران صورت گیرد

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره مذاکرات وین گفت: رفع تحریم نفتی به این معنا که بعد از توافق باید بتوانیم آزادانه نفت خود را به هر کشوری که می‌خواهیم بفروشیم. رفع تحریم‌های بانکی‌ هم باید به صورت کامل باشد یعنی پول فروش نفت به صورت بانکی به ما منتقل شود. رفع تحریم‌های کانورژن یعنی تبدیل ارز به ارز دلخواه ملت ایران آزادانه صورت گیرد. مسئله مهم در مذاکرات این است که راستی‌آزمایی در ارتباط با این توافق باید از طرف ما انجام شود. شنیده‌ها حاکی از این است که به این مسئله بی‌توجهی می‌شود.

این عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در انتقاد از افزایش قیمت‌ها گفت: گوشت کیلویی حدودا ۲۰۰ هزار تومان از سبد معیشت مردم حذف شده است. دولت باید برنامه مشخصی در جهت کنترل قیمت‌ها داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.