| کد خبر: 234204 |

◄ نمایندگان موافق و مخالف کابینه پیشنهادی چه گفتند؟

پس از معرفی تک تک وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ؛هشت نفر از نمایندگان موافق و هشت نفر از نمایندگان مخالف کلیات کابینه پیشنهادی دولت به ارایه دیدگاه خود در صحن علنی مجلس پرداختند.

تین نیوز

پس از معرفی تک تک وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ؛هشت نفر از نمایندگان موافق و هشت نفر از نمایندگان مخالف کلیات کابینه پیشنهادی دولت به ارایه دیدگاه خود در صحن علنی مجلس پرداختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما ؛ طبق آیین نامه داخلی مجلس چهار مخالف و چهار موافق میتوانند نظرات خود را در این باره ارایه دهند که برخی از نمایندگان قسمتی از وقت خود را در اختیار همکاران خود قرار دادند و در مجمع 16 نماینده در این باره در تریبون مجلس سخنرانی کردند .

حسین‌زاده بحرینی، مخالف: برای آقای روحانی نامه نوشتم و گفتم آقای رئیس جمهور مراقب باشید بانک‌ها زمینتان نزنند. الان می‌گویم آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌ها زمینتان نزنند. بانک‌های خصوصی در حال خشکاندن ریشه اقتصاد کشور هستند!

نوروزی، مخالف: برنامه رئیسی کیفی و توصیفی بود و به موضوعات کمی توجه نشده بود. درباره سامانه شفافیت و ساخت مسکن و ایجاد شغل توضیحات لازم ارائه نشد. آیا بناست بانک اسلامی و بدون ربا داشته باشیم یا نه؟ نظارت بر بازار چگونه خواهد بود؟ سالانه چه میزان تورم کاهش خواهد یافت؟

حسینی، موافق: اغلب وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آن‌ها از علم و درایت کافی برخوردار هستند، درایت خردمندی، معرفت، آگاهی، توانمندی از خصوصیات وزرای رئیسی است. انتظار می‌رود برنامه‌های دولت در عمل هم اجرایی شوند.

مولوی موافق: دو حوزه اساسی که آقای رئیسی دنبال می‌کند معیشت مردم و تقویت سرمایه اجتماعی است که در اکثر برنامه‌ها دیده می‌شود. آقای رئیسی میخواهد سرمایه اجتماعی را برگرداند. کابینه آقای رئیسی نسبت به دولت‌های گذشته، جوان‌تر است.

ملک فاضلی، مخالف: جامعه اهل سنت، ولایتمداری را در راس داشته است، انتظار داریم در سطوح پایین‌تر از شایستگان کشور استفاده شود. اولین مشکل جامعه ما بیماری کرونا است و یک قسمت آن مربوط به وزارت بهداشت است. اگر بیماری کرونا ما را امروز علیرغم تعطیلی، اینجا جمع کرده پس باید حواسمان باشد. واکسیناسیون شرط اول پیشگیری است.

بابایی کارنامی، مخالف: ما مخالف برنامه‌های شما نیستیم و ارادت خود را به تفکر شما در انتخابات اعلام کردیم، اما کی و چه زمانی و براساس چه مدیریتی می‌خواهید تورم افسار گسیخته را مدیریت کنید؟ آیا علمی و تجربی می‌خواهید تورم را مدیریت کنید یا نه؟ برنامه کاربردی برای کارگران ارائه نشده است.

ایزدپناه، موافق: عدالت محوری، مبارزه با فساد، به صحنه آوردن ظرفیت‌های مردمی، توزیع منابع و امکانات کشور از نکات مهم برنامه‌های دولت است. شاید برخی نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند، اما وزرای معرفی شده برای دولت سیزدهم افراد پاکدست و انقلابی هستند و با تعامل مجلس می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم.

سلیمی، موافق: حلقه بسته مدیریت باید در کشور شکسته شود و به نظر می‌رسد شکسته شده است. کابینه آیت الله رییسی جوان است. دوستانی که انتخاب شدند باید قدرت گرفتن تصمیمات سخت را داشته باشند.

محمودزاده، مخالف: تیم اقتصادی شما فاقد سابقه اجرایی کافی هستند و مخالف پیوستن ایران به FATF هستند. آیا نمی‌شد از همه اقتصاددانان از هر طیف و جناحی دعوت می‌کردید؟ زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما چرا زنان در جایگاه دولت سیزدهم جایگاهی ندارند؟

محمدیاری، مخالف: در بحث سیاست خارجی باید موضع ما مشخص و بر مبنای عقلانیت و خرد جمعی باشد. وضعیت موجود درباره یارانه‌ها مشخص نیست و یارانه باید قشر آسیب‌پذیر را پوشش بدهد. ما به صورت نمایشی ویلا‌ها را تخریب می‌کنیم؛ بهتر است نگذاریم ساخت و ساز صورت بگیرد.

سیاهکلی، موافق: تا زمانیکه دولت شما در مسیر انقلابی بودن است ما نمایندگان شما را حمایت خواهیم کرد، اما اگر خدایی نکرده از این مسیر خارج شد ما از ظرفیت قانونی خودمان برای تنظیم دولت استفاده خواهیم کرد.

میرتاج الدینی، موافق: نباید خدمات ۴۲ سال انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم. نباید در مجلس حرفی بزنیم که رسانه‌های بیگانه از آن سوء استفاده کنند. نباید درباره عکسی که چند سال پیش از قبرستانی پخش شده بود بیایید اینجا سیاه نمایی کنید و از قبر خوابی و قبر فروشی صحبت کنید.

سعیدی، مخالف: با این ساختار فاسد نظام بانکی چه می‌خواهید بکنید؟ امان از آقازادگان! این حجم از محافظ چرا؟ مانند رئیس‌جمهوری نباشیم که دو سال از ولنجک بیرون نیامد! مردمی باشیم بدون محافظ و در میان مردم.

صباغیان بافقی، مخالف: آقای رئیسی شما و وزرایتان بیایید کتبی و عمومی امولتان را اعلام کنید. این‌طور شفافیت سراسر کشور را فراخواهد گرفت. مردم تشنه عدالت هستند، کلیات و کلیشه مشکلات آن‌ها را حل نمی‌کند.

ورناصری، موافق: نقطه مغفول برنامه توسعه در کشور ما نادیده گرفتن توانمندی کشور است. اگر برنامه‌ریزان ما به این ظرفیت‌ها در عمل توجه کنند، خاورمیانه را پوشش می‌دهیم.

زارع، موافق: تعجب می‌کنم از همکارانی که به جوان‌گرایی در چینش وزرا نقد وارد می‌کنند. ما داریم نتایج سو عملکرد پیر‌های باتجربه را در جامعه می‌بینیم. تا کی می‌خواهیم به این سیکل ناکارآمد ادامه بدهیم؟ اجازه بدهید فکر‌های نو ظهور و بروز پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.