| کد خبر: 202379 |

افتتاح مترو هشتگرد در روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی متروی هشتگرد به پایان رسیده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی متروی هشتگرد به پایان رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا به دلیل تحریم‌ها هواپیماهای ما نمی‌توانند در کشورهای اروپایی سوخت‌گیری کنند؟ گفت: این سوال چه ضرورتی دارد؟ ما پروازهایمان را انجام می‌دهیم. به آن دامن نزنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایکائو نیز گفت: ما طرح شکایت کرده‌ایم و پیگیری هم می‌کنیم. این کار خلاف مقررات بین‌المللی است و گاهی این اقدامات آمریکا را نقض می‌کنند. در هر صورت آمریکا است و با قلدری همه قوانین را زیر پا می‌گذارد ما هم فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره متروی هشت‌گرد نیز گفت: این مترو عملیات اجرایی‌اش به انتها رسیده و انشاالله در روزهای آینده با حضور آقای رئیس‌جمهور آن را افتتاح خواهیم کرد.

اسلامی همچنین از اتمام مرحله اول ثبت نام مسکن طرح ملی گفت: اکنون در مرحله پایش اطلاعات ٢٤٠ هزار نفری هستیم که در سامانه ثبت نام کردند.

وی گفت: بعد از پایش اطلاعات یا زمین در اختیار متقاضیان می‌گذاریم و یا ثبت نام کنندگان را به شرکت‌های انبوه ساز معرفی می‌کنیم.

وزیر راه در خصوص اقساط وام مسکن ملی گفت: رقم اقساط بستگی به سه موضوع محل ساخت خانه، مبلغ دریافتی تسهیلات و شهر مورد تقاضا دارد ضمن اینکه باید نوع قرارداد متقاضی مشخص شود.

وی افزود: اکنون گمانه زنی‌ها روی رقم ماهیانه دو میلیون تومان است که صحت ندارد.

اسلامی در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی سامانه املاک و اسناد که قرار است مالکان خانه‌های خالی را مشخص کند نیز گفت: سیستم نرم افزاری  توسط وزارت راه طراحی شده است که از محل دیتاهای اطلاعاتی دریافتی از شهرداری، سازمان امورمالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک بتوان مالکان خانه‌های خالی را تشخیص داد و آنها را به بازار عرضه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.