| کد خبر: 201943 |

اختصاص بودجه 1300 میلیارد تومانی برای تکمیل خط یک مترو تبریز

شهردار تبریز گفت:شهرداری با اختصاص بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط یک مترو، اعتقاد خود به توسعه حمل و نقل عمومی ایمن، ارزان و پاک را به اثبات رسانده است.

تین نیوز

شهردار تبریز گفت: شهرداری با اختصاص بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط یک مترو، اعتقاد خود به توسعه حمل و نقل عمومی ایمن، ارزان و پاک را به اثبات رسانده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ایرج شهین باهر در همایش روز ملی حمل و نقل با بیان این مطلب اظهار کرد: مترو تبریز به اندازه صدها پروژه برای شهر هزینه داشته و ما به دنبال آن هستیم تا بخش اعظمی از این پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره بر لزوم تجهیز ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: علاوه بر نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، شهرداری امسال ۶۰ مینی بوس خریداری کرده تا در مسیرهایی که اتوبوس با مسافر کم سرویس دهی می کند، از مینی بوس‌ها استفاده شود.

شهین باهر با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بیش از ۱۰ برابر کشورهای در حال توسعه خیابان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بزرگترین خیابان جهان شهر تورنتو کشور کانادا، پل و زیر گذری وجود ندارد و به جای آن از هر ۵۰۰ متر یک چهارراه و چراغ راهنمایی وجود دارد که مردم با احترام به حقوق یکدیگر تردد می کنند.

شهردار تبریز ادامه داد: در شهر استانبول نیز فرهنگ عمومی حاکم بر شهر به حدی رسیده که در حال برنامه ریزی برای برچیدن پل‌ها و زیر گذرها هستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان سخنان خود، تنها راهگشای روان سازی ترافیک در شهرها را آموزش عنوان کرده و یادآور شد: ما به جای اینکه هزینه های کلان برای تامین دوربین‌هایی کنیم که با آن بر مردم نظارت شود، با آموزش شهروندی و فرهنگ سازی می‌توانیم بخش بزرگی از مشکلاتمان را حل کرده و از اقداماتی نظیر نرده کشی خیابان‌ها جلوگیری کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.