| کد خبر: 176622 |

◄ حل بخشی از معضلات تبریز با توسعه مترو

مترو تبریز درحال‌حاضر بزرگ‌ترین پروژه این شهر است. ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز بابیان این مطلب گفت: بخشی از این پروژه شامل راه‌اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری است که انجام شد.

تین نیوز

مترو تبریز درحال‌حاضر بزرگ‌ترین پروژه این شهر است. ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز بابیان این مطلب گفت: بخشی از این پروژه شامل راه‌اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری است که انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، شهین‌باهر در مراسم راه‌اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز اظهارکرد: با بهره‌برداری از قطار شهری، بحث‌های دیگری همچون معضلات زیست‌محیطی و ترافیکی تا حد زیادی برطرف می‌شود و ازلحاظ تردد شهری، شهروندان به رفاه می‌رسند. با مهم لحاظ کردن این موضوع، تاکنون در عملیات اجرای مترو توقفی ایجاد نشده و باوجوداینکه مشابه چنین طرحی در برخی شهرها متوقف‌شده است؛ اما باوجود افزایش قیمت و وضعیت نه‌چندان مطلوب اقتصادی، در تبریز با تمام توان به‌دنبال ادامه عملیات اجرای مترو هستیم.

او در ادامه با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته از سوی شهرداری تبریز به اجرای عملیات مترو شهری، اعلام کرد: برای اتمام خط یک در بودجه سال ۹۷ حدود ۶۵۰ میلیاردتومان فروش اوراق بهادار داشتیم و از طرفی رقمی بالغ‌بر ۱۰۰ میلیاردتومان کمک‌های مستقیم شهرداری تبریز بوده که به این طرح تزریق‌شده است.

شهین‌باهر افزود: این اعتبارات اکنون برای اختصاص به خط دو نیز درحال پیگیری است و براین اساس به‌دنبال این هستیم که رقمی معادل ۴۵۰ میلیاردتومان از طریق فاینانس به طرح تزریق شود. به این منظور در خط دو، اکنون هشت ایستگاه فعال است و درواقع می‌توان گفت که هشت طرح هرکدام بااعتبار ۱۲۰ میلیاردی در شهر کار می‌شود.

شهردار تبریز یادآور شد: حفاری خط یک مترو از قراملک شروع‌شده و اکنون به خیابان دامپزشکی رسیده است و امروز که TBM خط دو استارت خورد، از طرف غرب آغازشده و ما به‌دنبال این هستیم که این حفاری سریع انجام شود تا در اسرع وقت به‌دنبال آماده‌سازی تجهیزات باشیم.

 شهین‌باهر در ادامه به ویژگی‌های طرح خط دو اشاره کرد و گفت: تک تونلِ بودن مسیر، قابلیت توسعه از سمت شرق، کاهش هزینه‌های سفر درون‌شهری، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش ایمنی سفرهای درون‌شهری، صرفه‌جویی در زمان سفرهای درون‌شهری، طولانی‌ترین خط در بین خطوط شبکه ریلی تبریز و دسترسی به کانون‌های عمده سفر درون‌شهری شامل بازار، دانشگاه آزاد و نمایشگاه بین‌المللی تبریز از ویژگی‌های طرح خط دو متروی شهری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.