| کد خبر: 154049 |

شروع ساخت داخل واگن های مترویی در شرکت ایریکو در ابهر

مدیرکل دفترحمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از آغاز ساخت واگن های مترویی در شرکت ایریکو در شهر ابهر در استان زنجان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفترحمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از آغاز ساخت واگن های مترویی در شرکت ایریکو در شهر ابهر در استان زنجان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، حسین رجب صلاحی با بیان مطلب فوق افزود: برای نخستین بار، بدنه یک رام قطار مترویی در کارخانه ایریکو واقع در ابهر استان زنجان ساخته شده است.

وی افزود: این رام قطار مربوط به بخش داخلی سازی قرارداد تأمین 315 دستگاه واگن جهت شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز می باشد.

وی اضافه کرد: قرارداد تأمین 215 دستگاه واگن در داخل کشور با شرکت ایریکو در مهرماه 1395 به عنوان شریک ایرانی شرکت پوژن چین منعقد گردید.

وی همچنین توضیح داد: در طی این دوره تمامی جیگ و فیکسچرها جهت تولید بدنه ها و مونتاژ در کارخانه ایریکو نصب شده است.

رجب صلاحی در ادامه گفت:‌علی رغم اینکه طبق برنامه شرکت پوژن مدت 4 روز کاری برای مونتاژ بدنه درنظر گرفته شده بود ، لیکن با تلاش و همکاری بی وقفه کارگران و مهندسان شرکت پوژن و ایریکو، شرکت ایریکو ظرف مدت 2 روز عملیات تولید بدنه هر واگن را به پایان رساند.

وی افزود: در حال حاضر مونتاژ پنج بدنه واگن (اولین رام ) پایان یافته و به سالن رنگ برای عملیات رنگ آمیزی انتقال پیدا کرده است.

رجب صلاحی یاد آور شد: سال‌های گذشته قراردادی با شرکت پوژن به منظور ساخت 315 واگن مترو برای شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز بسته شد که از این 315 واگن مترو 100 دستگاه می‌بایست به صورت مستقیم از خارج وارد می‌شد که این اقدام انجام و 215 دستگاه دیگر آن نیز بایستی در داخل ساخته می شد که این اقدام نیز از اواخر سال گذشته طی قراردادی اجرا شد.

وی اضافه کرد: با ساخت این واگن های مترویی، شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) به عنوان دومین واگن ساز داخل کشور شکل گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.