| کد خبر: 266074 |

راه های مازندران تاریک است؛ هوشمندسازی چراغ های خاموش!

چراغ راه های مازندران با گذشت سال ها در شب های سرد و بارانی خاموش بوده و سبب بروز حوادث فراوانی در محورهای این استان شده است.

تین نیوز

چراغ راه های مازندران با گذشت سال ها در شب های سرد و بارانی خاموش بوده و سبب بروز حوادث فراوانی در محورهای این استان شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مازندران بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد اما وضعیت روشنایی راه های استان خوب نیست و بسیاری از مسیرهای پر تردد و خطرناک فاقد روشنایی است.

نبود روشنایی لازم در محورهای ارتباطی استان از یک سو و افزایش تعداد خودروها سبب شده تا تصادفات زیادی در راه های استان مازندران رخ دهد.

یک راننده مازندرانی با بیان اینکه وضعیت روشنایی جاده های استان نامناسب است، گفت: با آنکه چراغ تیر برق در بسیاری از تقاطع ها و محورها وجود دارد اما چراغ آن در شب ها خاموش است و این مساله سبب شده تا شاهد تصادفات زیانباری باشیم.

حسینی با عنوان اینکه وجود علائم نظیر خط کشی، چشم گربه ای و تابلوهای حاشیه جاده به راننده در روزهای بارانی و شب برای طی مسیر کمک می کند، گفت: عبور از برخی راه ها و محورهای کوهستانی استان به دلیل نبود علائم مناسب مرگبار است.

مسیر کجور - نوشهر از جمله محورهایی فاقد علائم و روشنایی مورد نیاز است، یک روستایی کجوری می گوید: در زمستان و شب عبور از جاده کجور به ویژه در گردنه های بشم به دلیل نداشتن خط کشی گاردریل و روشنایی سخت و جانکاه است.

وی اظهار کرد: این محور از محدوده پول تا کجور روشنایی لازم را ندارد و عبور و تردد در آن حادثه آفرین است.

وضعیت دیگر محورهای استان مازندران نیز از نظر روشنایی مطلوب نیست و این در حالی که روزانه صدها هزار دستگاه خودرو در راه های استان تردد می کنند. جاده های آمل، بابل، بابلسر - بهنمیر، گلوگاه -بهشهر، ساری -میاندرود از جمله مناطقی هستند که اوضاع روشنایی در آن چندان مطلوب نیست.

اوضاع نامناسب روشنایی در جاده های مازندران در حالی است که این استان رتبه اول ایجاد روشنایی معابر و راه ها را در کشور دارد و طی هفته راهداری نیز سامانه هوشمند مدیریت روشنایی راه ها در استان با همکاری شرکت دانش بنیان راه اندازی شده است.

حسن جهانیان مدیرکل راهداری مازندران با اظهار اینکه طی سال جاری با بیان که هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه ها را خط کشی کردیم، گفت: ۱۳ کیلومتر از راه ها نیز بلوار تبدیل شده است.

امسال هفت کیلومتر روشنایی ایجاد شد

وی با عنوان اینکه چهار نقطه حادثه خیز ایمن سازی شده است، افزود: همچنین برای هفت کیلومتر روشنایی جاده ها ۴۷ میلیارد تومان هزینه شده است و احداث سیستم روشنایی در ۱۳ تقاطع پرخطر با ۷ میلیارد تومان اعتبار از دیگر کارها بوده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه دانش بنیان در سطح کشور و مراکز دولتی گفت: این اداره کل علاوه بر سامانه مذکور سه سامانه مدیریت مصرف سوخت، مدیریت کنترل پروژه و جامع آمار و اطلاعات به منظور ثبت و بررسی اعتبارات و قراردادها راه اندازی شد.

جهانیان از ایده های خلاقانه و ابتکاری مبتنی فناوری های برتر با استفاده از توانمندی نیروهای خلاق و نوآور داخلی و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان با شناسایی فرصت ها و امکانات بالقوه با هدف فراهم کردن کاهش هزینه ها و افزایش منابع نسبت به طراحی، برنامه نویسی و بهره برداری از ۴ سامانه با عناوین «سامانه مدیریت و کنترل پروژه ها»، «سامانه مدیریت مصرف سوخت»، «سامانه مدیریت هوشمند روشنایی» و «سامانه جامع آمار و اطلاعات» حمایت کرد.

این سامانه ها به صورت دقیق پیشرفت فیزیکی پروژه را در سریع ترین زمان ممکن نمایش می دهد و از نرم افزار موبایلی و وب سرویس به منظور تسهیل کاربران جاده ای استفاده می گردد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در آئین رونمایی از سامانه های راهبردی با بیان اینکه یکی از راه های مدیریت استراتژیک، هوشمند سازی و بکارگیری از فناوری نوین در راهداری و حمل و نقل جاده ای است، گفت: با توجه به وجود چهار محور مواصلاتی منتهی به پایتخت و تردد بالای خودرویی نیاز به هوشمند سازی در مدیریت راه های استان ضروری است.

هوشمندسازی مدیریت روشنایی در راه های مازندران

وی با تاکید بر اینکه سامانه هوشمند سازی در مدیریت روشنایی محورهای مازندران به لحاظ مراقبت از تجهیزات و ایمنی فناوری پیشرفته است، افزود: این سامانه علاوه بر اینکه رد یابی عواملی که انفال عمومی را به یغما می برند را انجام می دهد، تهدیدات و آسیب ها نیز به موقع اطلاع رسانی می شود.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که با بکارگیری فناوری نوین و دانش بنیان هزینه ها به مراتب کاهش می یابد، تصریح کرد: در ۲ سال گذشته شرکت های دانش بنیان استان همکاری خوبی با مدیریت هوشمند استان دارند

وی به اهمیت مدیریت هوشمند در جاده های استان با هدف کاهش ترافیک شهری و برون شهری اشاره و بیان کرد: اکنون به دلیل حجم بالای تردد جاده ای مسافران و گردشگران و مهم تر اینکه جابجایی کالا به مراتب در ۲ سال اخیر رسد قابل توجهی دارد، مدیریت و راهبری هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده ای ضروری و مهم است.

مازندران بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.