| کد خبر: 186069 |

300 میلیارد خسارت سرقت و تخریب علائم جاده‌ای هرمزگان

معاون راهداری هرمزگان گفت: سرقت و تخریب علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌های استان در سال گذشته بیش از سه میلیارد و صد میلیون تومان خسارت در پی‌داشت.

تین نیوز

معاون راهداری هرمزگان گفت: سرقت و تخریب علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌های استان در سال گذشته بیش از سه میلیارد و صد میلیون تومان خسارت در پی‌داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان میرداد میردادی گفت: در سال گذشته  بیش از  ۴۰۰۰ عدد علائم ایمنی شامل انواع تابلوهای اطلاعاتی هشدار دهنده، اخباری و همچنین  ۵۷ دستگاه چراغ چشمک زن و ۲۳۰ شاخه ۴ متری گاردریل در محورهای استان در سال ۹۷ به سرقت رفته است.

این مقام مسئول افزود : حدود ۱۷۹۳۶ عدد از انواع تابلوهای اطلاعاتی ،  اخطاری ، انتظامی و مسیرنما ، و ... در جاده های هرمزگان با توجه به اعتبارات بسیار محدود در سال ۹۷ توسط عوامل راهداری نصب شد ، اما متاسفانه مشاهده شده افرادی سودجو و ناآگاه بدون در نظر گرفتن اهمیت این علائم در جاده ها که عاملی بسیار مهم برای حفظ جان انسانها می باشد نسبت به سرقت آنها اقدام می نمایند .

معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه سرقت این علائم یکی از عوامل بسیار مهم که باعث افزایش آمار تصادفات جاده‌ای می‌شود خاطر نشان کرد: این تابلوها و علائم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی جان آنان و مسافران نصب شده، لذا ربوده شدن این علائم جاده ای منجر به کاهش ایمنی تردد می‌شود .

وی اضافه کرد:  یکی دیگر از معضلات این اداره سرقت تجهیزات  روشنایی شامل  تابلوهای برق و کابل روشنایی و تجهیزات برج‌های نوری و ترانسفورماتورهای برق است که این امر باعث خاموشی روشنایی برخی نقاط جاده‌ای در شب شده، موجب کاهش دید رانندگان در و سردرگمی آنها و در نتیجه خطرات جبران ناپذیری  می‌شود.

در ادامه مهران رازمند رئیس اداره ایمنی راه و حریم خاطرنشان کرد : از شهروندان تقاضا می شود در کمک به حفظ و نگهداری علائم و تجهیزات که برای ایمنی آنان در سطح جاده ها نصب می شود همکاری داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورها مراتب را به شماره تلفن ۳۳۳۳۲۵۹۳ مرکز مدیدیت راه‌های استان گزارش دهند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.