| کد خبر: 261922 |

چهار شهرک مسکونی با مساحت ۲۲۲ هکتار در مازندران احداث می شود

وزیر راه و شهرسازی از تامین ۱۳۰ هکتار زمین در استان مازندران با وجود محدودیت ها خبر داد و گفت: ایجاد ۴ شهرک مسکونی با مساحت ۲۲۲ هکتار در آستانه تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان مازندران در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از فعالیت های تحول زا در استان مازندران در راستای تحقق سیاست های دولت مردمی، اظهار کرد: در استان مازندران برای تامین زمین با مشکل مواجه بودیم، اما تا الان به همت همکاران ۱۳۰ هکتار زمین تامین شده و چهار شهرک مسکونی با مساحت حدود ۲۲۲ هکتار در آستانه تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی است و هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان مازندران سرزمین فرصت های طبیعی در حوزه های کشاورزی و حمل ونقل و ترانزیت است، افزود: باید به شبکه حمل ونقل بین المللی برای جابه جایی کالاهای تولیدی استان وسایر کالاها اقدامات بیشتری انجام شود تا ثروت آفرینی بیشتری را شاهد باشیم.

وی درباره بخش مسکن با تاکید بر لزوم همت مضاعف در استان برای حل مشکل زمین اظهار کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین است که همکاری دستگاه های نظارتی را می طلبد.

بذرپاش به مشکلات استان مازندران در حوزه اراضی با توجه به مجاورت دریا و کاربری های کشاورزی اشاره کرد و افزود: از حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور، ۱۰۰ هزار واحد آن به اتمام  رسیده است.

وی یادآور شد: برای تکمیل مسکن مهر با توجه به آورده مالی و تسهیلات بانکی گذشته آن برای تکمیل نیاز است منابع مالی مورد نیاز را از طرق دیگر تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه زیرساخت ها با توافق با شورای مسکن استان مقرر شد یک سوم زیرساخت ها از جمله آب و برق توسط استان، یک سوم توسط وزارت نیرو و یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شود.

بذرپاش ادامه داد: در استان مازندران برای تامین زمین با مشکل مواجه بودیم، اما تا الان به همت همکاران ۱۳۰ هکتار زمین تامین شده و چهار شهرک مسکونی با مساحت حدود ۲۲۲ هکتار در آستانه تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی است و هفته آینده اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نهادهای عمومی زمین های مازاد را برای ساخت مسکن واگذار کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نظارت بر خانه های خالی از سکنه گفت:در چهار ماه اخیر در حال شناسایی خانه های خالی از سکنه هستیم که این خود بر کاهش قیمت مسکن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.