| کد خبر: 260546 |

زائران مازندرانی اربعین از فرودگاه‌های رامسر و ساری اعزام می‌ شوند

جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی در مازندران گفت: امسال برای اولین بار ۲ پرواز برای اعزام زائران مازندرانی اربعین از فرودگاه های ساری و رامسر به نجف برقرار می شود.

تین نیوز

 جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی در مازندران گفت: امسال برای اولین بار ۲ پرواز برای اعزام زائران مازندرانی اربعین از فرودگاه های ساری و رامسر به نجف برقرار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روح الله سلگی افزود : بیش از ۲ هزار نفر متقاضی سفر هوایی برای زیارت اربعین هستند و با رایزنی های صورت گرفته و ۶ پرواز به استان اضافه شد و برای اولین بار ۲ پرواز از رامسر به نجف انجام می شود.

وی اظهارداشت : همچنین با کمک سازمان جهاد کشاورزی بیش از ۲۰ تن گوشت قرمز و ۲۰ تن مرغ، ۱۰ تن روغن، ۱۰ خودرو یخچال دار، ۱۰ تریلی یخچال دار برای انتقال اقلام تأمین شده است.

وی با اشاره به این که بیش از ۲۴۰ نفر کادر درمان از مازندران در سفر اربعین خدمات رسانی می کنند، تصریح کرد: برای هر موکب سه تا چهار نفر به عنوان کادر درمان خدمات رسانی می کنند.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: اربعین به عنوان یک قدرت نرم فرهنگی به شمار می رود و این واقعه نقطه اوج حماسه عاشورا و روح عاشورا به شمار می رود.

سلگی با اشاره به راه اندازی ۳۵ موکب از استان در اربعین حسینی اضافه کرد: ۱۵ موکب در طول مسیر پیاده روی اربعین، ۱۵ موکب در کربلا، یک موکب در سامرا، ۲ موکب در نجف و ۲ موکب در مهران برپا شده است.

وی با بیان این که تاکنون بیش از ۵۲ هزار نفر در سامانه سماح برای سفر اربعین ثبت نام کردند، گفت: مازندران استان ششم کشور برای ثبت نام زائران اربعین به شمار می رود و مردم استقبال خوبی را از سفر داشتند.

این مقام مسوول، از راه اندازی قطار ویژه اربعین از مقصد ساری به کرمانشاه خبر داد، گفت: هزینه سفر با قطار به ازای هر نفر به صورت رفت و برگشت ۲۸۰ هزار تومان است.

سلگی گفت : ۲۵۰ کامیون کمک های مردمی از استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین ارسال شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.