| کد خبر: 227176 |

همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های کوهستانی مازندران الزامی است

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف از چهارشنبه شب در ارتفاعات، بر لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام وسایل نقلیه در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر از جمله هراز و کندوان تاکید کرد.

تین نیوز

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف از چهارشنبه شب در ارتفاعات، بر لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام وسایل نقلیه در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر از جمله هراز و کندوان تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ علیرضا قدمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رانندگان وسائط نقلیه خواست با توجه به برودت هوا و بارش باران و برف ب‌ویژه در مناطق کوهستانی ، پیش از سفر از وضعیت راه‌ها ، سلامت فنی خودرو، داشتن سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ برای پیشگیری از مشکلات سفر اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد خودروها در جاده‌های چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون‌شهری عادی و روان است، اظهار داشت: بارش باران در جاده‌های نور و سی‌سنگان نوشهر آغاز شده و سطح جاده‌ها نیز لغزنده است.

هواشناسی مازندران دیروز با اعلام هشدار سطح نارنجی ، از ورود سامانه بارشی سرد به استان از روز چهارشنبه و کاهش محسوس دما و وزش نسبتا شدید باد خبر داد و اعلام کرد که این سامانه بتدریج با بارش باران و برف و کاهش محسوس دما همراه می شود که نتیجه آن در ارتفاعات وزش باد شدید و در ارتفاعات نیمه غربی هم با بارش باران و برف خواهد بود.

طبق این پیش بینی ، شهروندان مازندرانی طی چهارشنبه شب تا پنجشنبه شب شاهد بارندگی ، کاهش دما ، وزش باد گاهی شدید در سطح استان و تداوم بارش برف در ارتفاعات خواهند بود و در این مدت آسیب و خسارت به سازه های کم مقاوم در مناطق مرتفع ، ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی ، کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در جاده های کوهستانی و کولاک برف و احتمال آب گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه غربی استان وجود دارد.

رییس پلیس راه مازندران همچنین گفت که هم‌اکنون جاده‌های ساحلی استان مه گرفته است و رانندگان با کاهش دید مواجه هستند و در نتیجه هنگام تردد باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود که شماره‌های شبانه‌روزی ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ آماده پاسخگویی در ارتباط با وضعیت راه‌های استان است.

سرهنگ قدمی همچنین از تشدید کنترل مبادی ورودی به مازندران برای جلوگیری از ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی به این استان را راستای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند، پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند.

وی افزود که تا اواخر هفته گذشته حدود پنج هزار دستگاه خودرو با پلاک غیربومی که قصد ورود به مازرندران را داشتند، هر کدام پنج میلیون ریال جریمه شدند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه دارد که بیش از هفت هزار کیلومتر آن راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.