| کد خبر: 184353 |

احداث کمربندی جدیدی در خرم آباد

برای حل معضل ترافیک در خرم آباد مقرر شده کمربندی جدیدی برای کاهش بار ترافیکی ایجاد شود که مطالعه آن توسط مشاور آغاز شده است.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار لرستان:گفت: برای حل معضل ترافیک در خرم آباد مقرر شده کمربندی جدیدی برای کاهش بار ترافیکی ایجاد شود که مطالعه آن توسط مشاور آغاز شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مرادپور،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برای حل معضل ترافیک در خرم آباد مقرر شده کمربندی جدیدی برای کاهش بار ترافیکی ایجاد شود که مطالعه آن توسط مشاور آغاز شده است.

احمد مرادپور افزود: در صورت تصویب نهایی این کمربندی در یک مسیر کوهستانی و از آرامگاه خضر تا آرامگاه فلک الدین ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: در این صورت مشکلات ترافیکی ورودی الشتر به جنوب شهر و یا ورودی کوهدشت به شمال خرم آباد حل شده و خیابان حافظ نیز از ترافیک شدید رها خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از احداث کمربندی، خیابان حافظ به پیاده رو تبدیل و فرصت برای معرفی، بهره برداری و بهسازی بافت تاریخی این منطقه نیز حاصل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: نبود پارکینگ و نابسامانی ورودی شهر‌ها معضل‌های همیشگی و طولانی مدت استان است.

مرادپور افزود: باید ورودی تمامی شهر‌های استان ساماندهی شود که تحقق این مهم در برخی مناطق مستلزم آزادسازی حریم جاده است.

وی ترافیک و نبود پارکینگ لازم را از مشکلات اصلی خرم آباد برشمرد و اظهار داشت: مراکز تجاری، ساختمان‌های اداری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه بدون پارکینگ ایجاد شده که این امر ظلم و خیانت به شهر و شهروندان است.

وی اظهار داشت: احداث چند جاده سلامت در مخملکوه، سفیذکوه و کلدر در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی آن سال ۹۸ آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص آمادگی استان برای پذیرش مسافران نوروزی گفت: اقدامات بسیاری انجام شده، اما نواقصی نیز همچنان وجود دارد که باید برطرف شود.

مرادپور افزود: در برخی موارد هزینه‌هایی انجام می‌شود، اما به دلیل نبود متولی و نگهدارنده خاصی، این هزینه‌ها هدر می‌رود و مکان‌هایی همچون سرویس‌های بهداشتی باید هرساله تعمیر و مرمت شوند.

وی با بیان اینکه سال آینده فراخوان واگذاری طرح‌های ساماندهی و توجیهی مناطق گردشگری استان اعلام می‌شود اظهار داشت: در یکی از این طرح ها، ابشار بیشه برای فروردین ۹۹ به یک مرکز تفریحی و گردشگری مجهز و دارای زیرساخت‌های لازم تبدیل خواهد شد.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.