| کد خبر: 166915 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

◄ نارضایتی از افزایش عوارض آزادراه خرم‌آباد-پل زال

افزایش عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال متناسب با خدمات نیست.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: عدم تناسب خدمات آزادراه خرم‌آباد-پل‌زال با افزایش ۱۵ درصدی عوارض آن، مهم‌ترین موضوع اولین جلسه کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان لرستان در سال ۹۷ بود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی ضمن ابراز نارضایتی از افزایش عوارض آزادراه خرم‌آباد-پل زال گفت: این افزایش عوارض سبب شده تا مردم از محور قدیم و غیر ایمن پل‌دختر تردد کنند درحالی‌که حفظ جان مردم باید در اولویت باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود که عوارض آزادراه خرم‌آباد-پل زال برای وسایل نقلیه سبک ۲۵، وسایل نقلیه سنگین ۱۰ درصد و به‌طور میانگین برای همه خودروها ۱۵ درصد افزایش‌یافته است پیشنهاد می‌شود با هماهنگی سرمایه‌گذار و متولی آزادراه با توجه به معترض بودن مردم، حداقل نسبت به اعمال تخفیف برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام و یا اعتبار ویژه‌ای برای اصلاح محور قدیم پل‌دختر در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای اصلاح محور قدیم پل‌دختر به‌خصوص در نقاط پر تصادف در بحث ایمنی با آمادگی کامل در کنار راه و شهرسازی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به افزایش تردد در پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی، اقداماتی برای ارتقاء ایمنی راه‌ها در حال اجرا است که ازجمله آن‌ها می‌توان به انسداد ۵۰ درصد از بریدگی‌های نامناسب وجود در محورهای استان، شانه سازی طول راه‌ها، حذف خاک‌ریزهای غیراستاندارد، اجرای روکش آسفالت، ساماندهی گارد ریل‌ها و نیوجرسی‌ها، خط‌کشی و ... اشاره کرد.

احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان هم در این جلسه با تأکید بر ضرورت به‌روزرسانی و دقت در آمارها گفت: افزایش عوارض آزادراه خرم‌آباد-پل زال متناسب با خدمات آن نیست و عدم روشنایی و تهویه تونل‌ها، ریزش در فصول بارندگی، عدم وجود مجتمع‌های خدماتی رفاهی به‌تناسب طول مسیر از نقاط ضعف این آزادراه محسوب می‌شود، از سوی دیگر این افزایش عوارض علاوه بر تأثیر منفی بر ایمنی، باعث کاهش درآمد سرمایه‌گذار نیز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خواستار تهیه فهرستی از مشکلات آزادراه خرم‌آباد-پل زال و همچنین گزارشی از وضعیت محورهای گردشگری مرکز استان و طرح آن‌ها در جلسات کمیته فنی شد.

وی بابیان اینکه پایانه برون‌استانی خرم‌آباد درشان مردم مرکز استان نیست، اظهار کرد: این پایانه جانمایی مناسبی ندارد در این راستا به صاحبان تعاونی‌های مسافربری پیشنهاد دادیم زمین دولتی در اختیارشان قرار دهیم تا با سرمایه خودشان نسبت به ساخت ترمینال اقدام کنند اما در حال حاضر باید از ظرفیت ترمینال موجود استفاده کرد.

مرادپور گفت: شهرداری مرکز استان باید تا قبل از دهم خرداد، راه دسترسی و نواقص دیگر پایانه برون‌استانی را اصلاح و شرکت‌های تعاونی مسافر نیز فقط تا دهم خرداد فرصت دارند به این پایانه نقل‌مکان کنند.

دستمالچی نماینده مجری آزادراه خرم‌آباد-پل زال نیز به بیان توضیحاتی درباره افزایش عوارض آزادراه خرم‌آباد-پل زال پرداخت و گفت: براساس قرارداد مشارکتی احداث آزادراه، عوارض باید سالیانه افزایش یابد این در حالی است که در آزادراه خرم‌آباد- پل زال عوارض پس از ۲۰ ماه افزایش‌یافته، از طرفی افزایش عوارض در مجموعه وزارت راه و شهرسازی براساس ضوابط برنامه‌ریزی‌شده است. ضمن اینکه سرمایه‌گذار سالانه ۳۰ درصد درآمد را برای ایمنی و نگهداری آزادراه هزینه می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.