| کد خبر: 268736 |

سخنگوی شورای شهر قم: اجرای تقاطع شهید کیوانفر مطالبه مردمی است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت که اجرای تقاطع شهید کیوانفر قم یک مطالبه مردمی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت که اجرای تقاطع شهید کیوانفر قم یک مطالبه مردمی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روح الله امرالهی با تأکید بر اجرای پروژه تقاطع شهید کیوانفر گفت: اجرای تقاطع شهید کیوانفر مطالبه مردمی است و اعضای شورا نیز برای آغاز دوباره این پروژه مبلغ مشخصی را در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته اند و با توجه به این که در ۶ سال گذشته در این منطقه هیچ پروژه عمرانی اجرانشده باید در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اهمیت تقاطع شهید کیوانفر و مطالبه مردم برای بازگشایی این مسیر اظهار داشت: پنج سال از ابتدای پروژه تقاطع کیوانفر با خیابان امام خمینی(ره) می گذرد.

وی شرایط پروژه را تشریح کرد و افزود: ستون ها و شمع های این پروژه اجراشده است اما مدت ها است منتظر یک انحراف جریان ترافیکی است درحالی که مصوبه طرح جامع حمل ونقل را دارد و در طرح جامع حمل ونقل جدید نیز برای دوم مصوب شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این پروژه در اولویت ستون های مختلف بودجه قرار داشته اما تا امروز به صورت کامل اجرانشده است.

وی ترافیک تقاطع کیوانفر را تا میدان امام خمینی(ره) تذکر داد و گفت: متأسفانه از ابتدای شورای پنجم تا شورای ششم این مسئله با استان مطرح و پیگیری شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

امرالهی تأکید کرد: باید امسال این تقاطع رفع تکلیف شده و خوشبختانه با تصویب اعضای شورا شهر نیز بودجه ای برای شروع دوباره این پروژه در سال ۱۴۰۳ نیز اختصاص داده شد.

گفتنی است طرح تقاطع ۳۰ متری کیوانفر در سال ۱۳۹۸ مطالعات اجرایی آن نهایی و در صحن شورای اسلامی شهر قم به تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ گردید، اما این به دلیل اختلافات نظر میان مدیریت شهری و مسئولان استانی مسکوت ماند.

محسن بهشتی معاون وقت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در آن زمان با این استدلال که این طرح به مزیت حرم نما بودن خیابان امام خمینی (ره) لطمه وارد می کند و این خیابان به هیچ عنوان در اولویت های ترافیکی شهر قم نیست، مخالفت خود را اعلام و علی رغم انتخاب پیمانکار توسط شهرداری و پرداخت بخشی از مبلغ پروژه ، سبب توقف این طرح گردید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.