| کد خبر: 250840 |

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم:

جاده پردیسان - ورجان قم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عملیات اجرایی محور جاده ای پردیسان - ورجان قم به طول ۱۳ کیلومتر که از خرداد سال جاری آغاز شده بود، هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان قم گفت: عملیات اجرایی محور جاده ای پردیسان - ورجان قم به طول ۱۳ کیلومتر که از خرداد سال جاری آغاز شده بود، هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، داود طلوعی اظهار داشت: با استقرار دولت سیزدهم محور پردیسان - ورجان به دلیل آن که مسیر اتصال قم به منطقه گردشگری استان است و از طرفی توسعه قم نیز به این سمت می باشد و از آنجا که از مطالبات ۱۲ ساله شهروندان بوده در اولویت استان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با پیگیری های استاندار قم و اداره کل راه و شهرسازی استان، این پروژه در سفر رئیس جمهور به قم مطرح شد و خوشبختانه از جمله مصوبات سفر نیز بوده است.

 وی افزود: محور بزرگراهی کهک از تپه سلام جاده اراک آغاز می شود و بعد از عبور از رودخانه و عبور از پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد ختم خواهد شد.

طلوعی با اشاره به این که این محور ۲۸ کیلومتر خواهد بود، توضیح داد: در فاز اول این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می شود که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه، امیدواریم سال بعد به بهره برداری برسد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان قم اعتبار مورد نیاز برای محور بزرگراهی تپه سلام- پردیسان - ورجان - روستای دستگرد را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که هزینه فاز اول یعنی پردیسان - ورجان ۲۸۰ میلیارد تومان با احتساب احداث یک دستگاه پل راه آهن خواهد بود.

طلوعی اظهار کرد: در این محور باید برای دسترسی و اتصال به بلوار آیت الله بروجردی یک دستگاه پل بر روی راه آهن ساخته شود تا این پروژه برای عبور وسایل نقلیه به بهره برداری برسد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان قم گفت: اعتبارات این پروژه با موافقت وزیر راه و شهرسازی و وزارت نفت از محل تهاتر با وزارت نفت تأمین شده است.

وی به اقدامات انجام شده در این محور اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر عملیات روسازی راه ، تکمیل پل ها و ابنیه و آماده سازی برای اجرای آسفالت در دست اقدام است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.