| کد خبر: 268999 |

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه راه‌ آهن دو خطه قزوین- زنجان

مدیرکل راه آهن شمال غرب از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه راه آهن دو خطه قزوین- زنجان خبر داد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه راه آهن دو خطه قزوین- زنجان خبر داد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منوچهر صفری مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: پروژه راه آهن دو خطه قزوین- زنجان به طول ۱۷۱ کیلومتر در سال ۹۵ شروع شد و در دولت قبل حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

صفری افزود: این پروژه در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: عدم تخصیص نقدی نقدینگی کافی، علی رغم مصوبات باعث کندی اجرای پروژه شده بود که مدیرعامل و مسئولین ارشد راه آهن پیگیر تخصیص اعتبار مجدد به این پروژه هستند تا در سال آینده به بهره برداری برسد.

رشد ۱۶ درصدی جابه جایی مسافر در راه آهن شمال غرب

مدیرکل راه آهن شمال غرب در مورد عملکرد بار و مسافر این اداره کل در سال جاری گفت: محور آذربایجان دومین محور پرتردد مسافری کشور است و راه آهن شمال غرب که در این محور قرار دارد با جابه جایی حدود ۶۵۰ هزار مسافر در سال جاری رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

افزایش ۴۰ درصدی حمل ریلی بارهای ترکیه از ایران

وی با بیان اینکه یک سوم واردات ریلی کشور در ایستگاه بناب واقع در راه آهن شمال غرب تخلیه می شود، افزود: صادرات ریلی در ماه های اخیر خوب بوده و واگن های خالی ایستگاه بناب از ۴ ایستگاه قروه، بناب، خرمدره و زنجان به سمت ترکیه بارهای صادراتی را حمل کردند که در این حوزه شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

صفری با اشاره به نزدیک بودن سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: بازسازی مساجد، نمازخانه ها و رنگ آمیزی سکوها و آب نماها انجام شده و بسته های فرهنگی خوبی نیز برای مسافرین تدارک دیده شده و مانند سال های قبل و حتی بهتر از آن به استقبال مسافرین نوروزی خواهیم رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.