| کد خبر: 255690 |

امکان تردد روزانه بیش از ٣ هزار نفر در ایستگاه راه آهن قزوین

مدیرکل راه آهن شمال۲ از امکان تردد بیش از ٣ هزار نفر در ایستگاه راه آهن قزوین به صورت روزانه خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال۲ از امکان تردد بیش از ٣ هزار نفر در ایستگاه راه آهن قزوین به صورت روزانه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲ با حضور در برنامه رادیویی «روی خط باشید» به معرفی حوزه استحفاظی منطقه شمال۲ پرداخت و ایستگاه راه آهن قزوین را جزء قدیمی ترین و با اهمیت ترین ایستگاه های راه آهن کشور برشمرد.

ولدی گفت: موقعیت استراتژیک ایستگاه قزوین و ارتباط ریلی آن با کشورهای ترکیه و آذربایجان، قزوین را به عنوان یک شاهراه و هاب منطقه تبدیل کرده است.

وی در ادامه به موضوع حمل ونقل مسافرین پرداخت و افزود: خوشبختانه در ایستگاه راه آهن قزوین امکان تردد بیش از ٣ هزار نفر بصورت روزانه فراهم شده است بطوری که برای مسافرین مقصد تهران که بیشترین تقاضا را دارند ساعات ٣:٣٠، ۴:۴۵، ۶:١٠، ۶:٣٧ و ٩:١٩ صبح قطار اصلی یا محلی پیش بینی شده تا مردم بتوانند با هزینه ای بسیار پایین نسبت به جاده، از حمل ونقل ریلی استفاده کنند.

مدیرکل راه آهن شمال٢ خاطر نشان کرد: برای زائرین حرم علی بن موسی الرضا (ع) نیز امکان تهیه بلیط قطارهای سه ستاره، چهارستاره و پنج ستاره فراهم شده است تا به نوعی سبد تقاضای همه مسافرین پوشش داده شود.

ولدی همچین به معضل تردد مسافرین سکوی دوم ایستگاه قزوین اشاره کرد و گفت: از سال ١۴٠٠ اجرای طرح های آسانسور و پله برقی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته لیکن بدلیل محدودیتی که در اثر اجرای همزمان دو پروژه ایجاد می شد، ابتدا آسانسور زیرگذر ایستگاه قزوین مدنظر قرار گرفت و در بهمن ماه سال گذشته تکمیل شد.

اکنون نیز عملیات اجرایی پله برقی سکوی اول ایستگاه قزوین آغاز شده و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این پروژه در ایستگاه قزوین باشیم.

تصویب اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و بازسازی ایستگاه راه آهن قروین

مدیرکل راه آهن شمال2 همچنین به سفر رئیس جمهور به استان قزوین اشاره کرد و گفت: حدود ٣٠٠ میلیارد ریال برای بهسازی و بازسازی ایستگاه راه آهن قروین مصوب و تاکنون بیش از نیمی از آن محقق شده است.

ولدی تأکید کرد: تاکنون اقدامات خوبی همچون بهسازی نمای ساختمان اصلی، مرمت سکوی دوم و احداث آسانسور زیرگذر ایستگاه قزوین انجام شده و پروژه هایی نظیر مرمت سکوی مسافری اول، نصب پله برقی زیرگذر، اصلاح طرح هندسی ورودی ایستگاه و محوطه سازی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

غلامحسین ولدی در پایان با بیان اینکه مردم شریف استان در چند سال آتی چهره متفاوتی را از ایستگاه راه آهن قزوین شاهد خواهند بود خاطر نشان کرد: وظیفه بنده و همه همکارانم در مجموعه راه آهن، ارائه خدمات خالصانه و صادقانه در محیطی مناسب است و تلاش خواهیم کرد تا آنچه را که در شأن مردم شریف قزوین است، فراهم آوریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.