| کد خبر: 239848 |

◄ 75 درصد حوادث در بزرگراه ها رخ می دهد

سرهنگ ذاکری منش، رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: از مجموع ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان بیش از ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه است که ۷۵ درصد سوانح در آزادراه ها رخ می دهد.

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری| پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین با دستور جلسه پیشگیری از حوادث ایمن سازی مسیرها با حضور علی شعبانی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان، علی فولیان معاون پیشگیری در دادگستری برگزار شد. 

سرهنگ ذاکری منش در این جلسه اظهار کرد: درمحورهای مواصلاتی استان تعداد ۴۶ دستگاه ثبت تخلف داریم که در محور آزادراهی نیز ۲۴ دستگاه نصب شده که باید به روز شود.

وی بیان کرد: برخی دوربین ها به روز نیستند و باید سرعت متوسط خودروها نیز اندازه گیری شود زیرا  میانگین سرعت در دو سال اخیر بیشتر شده است. 

ذاکری منش تصریح کرد: در آزادراه قزوین به تهران چهار تقاطع حادثه خیز و در حال حاضر  ۳۰ نقطه ورودی و خروجی به آزاد راه داریم که برای کاهش سوانح بایستی بویژه ورودی و خروجی شهرکهای صنعتی اصلاح شود.

رئیس پلیس راه استان قزوین اظهارداشت: اگر کوتاهی در حضور بموقع پلیس باشد برخورد می شود.

وی یادآور شد: ۶ هزار کیلومتر راه در استان داریم که ۹۰۰ کیلومتر آن بزرگراه است و ۷۵ درصد حوادث ها در بزرگراهها رخ می دهد. 

ذاکری منش تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال در قزوین ۲۲ فقره تصادف فوتی و در البرز ۱۱ فقره و در مجموع ۵۴ فوتی داشتیم.

وی گفت: بجز قزوین و البرز در سایر شهرستان ها شاهد کاهش سوانح هستیم که در مجموع سال قبل ۴۰ فقره و امسال ۵۴ فقره ثبت شده که با افزایش ۱۰ درصدی در سوانح فوتی و ۱۰ درصدی سوانح جرحی و کاهش ۱۲ درصدی حوادث خسارتی مواجه هستیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: امسال در مجموع شاهد کاهش ۸ درصدی سوانح هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: در داخل شهر قزوین هم ۱۰ نقطه حادثه خیز داریم که بلوار صدا و سیما و سردار سلیمانی،  بلوار معلم، بلوار صنعت، بلوار شهید چگینی، بلوار شهید بهشتی، . بلوارایت الله خامنه ای، بلوار ابوترابی، جاده سلامت. بلوار امیرکبیر و کمربندی نسیم شمال از جمله آنهاست که با نصب دوربین و تامین روشنایی می توانیم حوادث را کاهش دهیم.

ذاکری منش در پایان یاداور شد: هوشمند سازی مهم است و همه دستگاههای متولی باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.