| کد خبر: 238690 |

◄ گردشگری آبی در کنار سازه های آبی استان قزوین را کلید می زنیم

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری| مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با مشارکت بخش خصوصی بزودی طرح های استفاده از ظرفیت گردشگری سازه های آبی از جمله سدها، کانال آبیاری و قنوات را در استان قزوین آغاز می کنیم

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین؛ مهندس ملکی مدیرعامل این شرکت درخصوص ظرفیت های گردشگری در محدوده سازه های آبی استان اظهارداشت: شاید بتوان اذعان کرد یکی از حلقه های مفقوده در صنعت گردشگری کشور موضوع استفاده از ظرفیت های گردشگری آبی است که مغفول مانده است.

مهندس ملکی تصریح کرد: البته در سالهای اخیر گشایشی در کشور در این زمینه رخ داده و دستورالعمل های ویژه ای از سوی وزارت نیرو ابلاغ شده تا شرکت های تابعه این وزارت خانه به سمت استفاده از ظرفیت های مغفول مانده در عرصه گردشگری سازه های آبی حرکت نمایند. وی افزود: بر این اساس همه استانها مکلف شده اند موضوع گردشگری آبی را در دستور کار قرار دهند و ما نیز در استان قزوین که ظرفیت های خوبی را در این زمینه داریم پیگیر موضوع شدیم و ضمن شناسایی بخشی از این قابلیت های بی نظیر در استان گزارشی را نیز در این خصوص تهیه و در اختیار متولیان امر قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین بیان داشت: از جمله ظرفیت های خوب موجود در استان قزوین، سازه های آبی تاریخی، دریاچه ها، قناتها، چشمه ها، غارهای آهکی و چشمه های آب گرم است که ارزش زیادی داشته و می تواند در اجرای طرح های گردشگری آبی مورد توجه قرار گیرد.

مهندس ملکی با اشاره به برخی مناطق مستعد برای اجرای طرح گردشگری آبی در استان اظهار داشت: مجموعه سد و رودخانه زیاران، کمپ خوزنان و سد نهب دارای ظرفیت های ارزشمندی جهت اجرای طرح های گردشگری می باشند. وی ادامه داد: طرح گردشگری سد نهب و زیاران آماده شده و مجوز آن را دریافت کرده ایم و بزودی فراخوان آن داده می شود تا کارهای اجرایی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: در اجرای این طرح ها باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا کارها سریعتر به سرانجام برسد.

مهندس ملکی اضافه کرد: در حوزه منابع آبی خوشبختانه در استان قزوین بیش از 1200 کیلومتر کانال آبیاری هم داریم که یک ظرفیت بی نظیر است چرا که در این کانال همیشه آب وجود دارد و از داخل و یا کنار برخی شهرها نیز عبور می کند که بعنوان یک منبع آبی زلال بدون تردید چشم انداز زیبایی داشته و می تواند برای ایجاد فضاهای گردشگری فرصت خوبی بشمار آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین عنوان داشت: استفاده از ظرفیت کانال به عنوان یکی از پیشنهادات ما مطرح شده و بزودی وارد فاز مطالعاتی آن می شویم و با شهرداری قزوین مذاکراتی را خواهیم داشت تا برای بخش هایی از کانال که از داخل شهر عبور می کند به طرح مناسبی برسیم تا بتوانیم ضمن پیشگیری از غرق شدن افراد، این کانال را به یک سازه زیبا و با جذابیت گردشگری تبدیل کنیم. 

مهندس ملکی در خصوص طرح های پیشنهادی برای گردشگری آبی در استان هم تصریح کرد: ورزشهای آبی، جت اسکی، شنا، ایجاد مجتمع های گردشگری، فضاهای فروشگاهی، اقامتی و تفرجگاهی که می توانند به صورت یک مجموعه واحد یا مجزا فعالیت کنند در این طرح ها لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در پایان گفت: از بخش خصوصی درخواست می کنیم ضمن بازدید از ظرفیت های سازه های آبی استان برای سرمایه گذاری ورود کنند چرا که بدون تردید این ظرفیت مقرون به صرفه بوده و می تواند به اشتغال، اقتصاد و توسعه استان نیز کمک کند..

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.