| کد خبر: 238452 |

نماینده ی مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی :

◄ خواستار قرار گرفتن نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار دولت شد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گفت:این موضوع به جهت تاثیر بالایی که در ایمنی راه‌ها و کاهش آلایندگی دارد باید به طور ویژه در اولویت امور وزارت صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی قرار گیرد و مجلس نیز از آن حمایت خواهد کرد.

تین نیوز

قزوین-سید مرتضی نصری| نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گفت:این موضوع به جهت تاثیر بالایی که در ایمنی راه‌ها و کاهش آلایندگی دارد  باید به طور ویژه در اولویت امور وزارت صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی قرار گیرد و مجلس نیز از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از استان قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، معاونان وی و تشکل های صنفی حمل و نقل جاده‌ای با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از خدمات و تلاش‌های کارکنان و فعالان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تشکل ها و انجمن های صنفی این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

وی اضافه کرد:با توجه به صدمات و افزایش آلودگی ناشی از تردد ناوگان فرسوده  در فراکسیون محیط زیست مجلس هم این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر روند توسعه حمل و نقل الکترونیک تاکید کرد و گفت:امروز که دولت سیزدهم با جدیت به دنبال تحقق دولت الکترونیک بوده و بودجه ویژه ای هم در سال آینده به آن اختصاص یافته دست اندرکاران صنعت حمل و نقل باید با همفکری نخبگان این حوزه و با نگاهی آینده پژوهانه طرح ها و ایده‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

وی ادامه داد:در حال حاضر استان قزوین با ثبت تردد سالانه ۲۷۰میلیون خودرو بعد از تهران و البرز سومین استان پرتردد و محل عبور ۱۳ استان کشور است اما سهم آن از این جایگاه تنها آلودگی و تصادفات رانندگی بوده در حالی که باید متناسب با این جایگاه سهمیه ویژه‌ای از بودجه کشور به آن اختصاص یابد.

وی گفت:قزوین از نظر گردشگری در این سال‌ها نه یک مقصد بلکه معبر گردشگری بوده و در این بخش هم، چنان که از شواهد بر می‌آید طی سال‌های شیوع کرونا ۸۰درصد آن تعطیل بوده است‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در  این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر گفت:در سال جاری به دلیل حجم زیاد محموله‌های دپو شده ۳ هزار و ۴۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای استان قزوین راهی بندر امام خوزستان شدند و توانستند ۸۲هزار و ۳۱۲ تن کالا را به مقصد قزوین و استان‌های همجوار حمل کنند.

جواد حق لطفی افزود:با توجه به فعالیت کارخانه قند در استان قزوین امسال ناوگان باری این استان با پشتکار و همت رانندگان ۱۳۳هزار تن محصول چغندرقند را در شرایط سخت آب و هوایی از جنوب کشور به مقصد قزوین حمل کرد.

وی اضافه کرد :ناوگان حمل و نقل مسافر نیز در هشت ماهه نخست امسال ۲۴۰هزار مسافر را جابجا کرده که گرچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته اما در مقایسه با سال‌های پیش از شیوع کرونا رقم خوبی نیست و رانندگان ما در این حوزه به دلیل ممنوعیت و محدودیت ترددها ضررهای زیادی را متحمل شدند.

وی با اشاره به هزینه‌ها و مشکلات ناوگان حمل و نقل استان قزوین گفت:تشکل‌های صنفی حمل و نقل و رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در شرایط سخت اقتصادی کشور با وجود همه مشکلات، کارهای بزرگی انجام دادند و برای ادامه کار نیز نیازمند حمایت های دولت و مجلس هستند.

حق‌لطفی گفت:واحدهای تولیدی استان با توجه به اینکه از تمام ظرفیت و امکانات استان استفاده می‌کنند باید حمل این کالاها را نیز به ناوگان حمل و نقل قزوین واگذار کنند اما گاهی دیده می‌شود صاحبان کالا این کار را به استان‌های دیگر می‌سپارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:پایانه‌های بار استان به هیچ وجه اجازه جابجایی بار را بدون بارنامه به رانندگان خود نمی‌دهند و همین مساله نیز کمک بزرگی به ارسال محموله به شکل صحیح و سالم به مقصد برای صاحبان بار ایجاد می‌کند.

وی همچنین به مشکلات تردد خودروهای حامل مواد معدنی با اضافه تناژ در راه‌های استان اشاره کرد و گفت:این خودروها مشکلات و خسارت‌های زیادی را هم به راه‌ها وارد می‌کنند و هم موجب افزایش احتمال حوادث در جاده‌ها می‌شود.

در ادامه این مراسم تعدادی از روسای انجمن‌های صنفی رانندگان وکارفرمایان تشکل های حمل و نقلی جاده‌ای استان قزوین نیز درخواست‌های خود را از نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.