| کد خبر: 229039 |

نگاهی به رویکر هنری مجموعه مدیریت شهری قزوین و ضرورت احداث خانه تئاتر در قزوین؛

خانه ای باید ساخت....

تئاترمقدمه ورود به دروازه هنر نمایش است. وقتی روبه‌روی پرده بی جان نمایش می نشینی و فیلمی زنده وپرهیجان را تماشا می کنی، هیچگاه به کات وشات های مراحل تهیه فکر نمی کنی اگر بدانیم که هر پلان آن چه مشکلاتی برای بازیگر دارد، از کنارش به آسانی نخواهیم گذشت.

تین نیوز

تئاترمقدمه ورود به دروازه هنر نمایش است. وقتی روبه‌روی پرده بی جان نمایش می نشینی و فیلمی زنده وپرهیجان را تماشا می کنی، هیچگاه به کات وشات های مراحل تهیه فکر نمی کنی اگر بدانیم که هر پلان آن چه مشکلاتی برای بازیگر دارد، از کنارش به آسانی نخواهیم گذشت. نامداران عرصه هنر و نمایش در همه مراحل تولید فقط به یک چیز فکر می کنند، آن هم نشاندن خنده بر لبان تماشاچی و زدودن زنگار ناراحتی از چهره آنان. بازیگری و تئاتر فقط عشق و همت می‌خواهد وگرنه کسی برای رونق آن دل نمی سوزاند. شهر قزوین دارای هنرمندان زیادی است که خاک صحنه نمایش را در" سن" های غیر استاندارد زیاد خورده اند و در گمنامی و کم محبتی رحل سفر برکول افکنده و مهاجر شده اند؛ اما با همه مشکلات صحنه هنر را ترک…

[15:48, 4/10/2021] نصری قزوین: وی با اشاره  به موضوع اقتصاد که از مباحث مغفول مانده و مورد تاکید مقام معظم رهبری دامه برکاته است، می‎افزاید: برگزاری جشنواره ها با موضوعات متعدد می تواند به رونق اقتصاد هنر در شهر قزوین و توانندسازی نسل جدید کمک شایانی کند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در پایان با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور در سطح کلان و خرد، شهرداری قزوین را نیز از این قاعده مستثنی ندانسته و عنوان می کند: شهرداری قزوین تمام تلاش و همت خود را به کار بسته تا پروژه های نیمه تمام را  مانند  فرهنگسراها و  فضاهای ورزشی که در دست اقدام دارد و در راس آنها پروژه خانه تئاتر که در ضلع شمالی پارک ملت واقع شده، در اسرع وقت به اتمام برساند.

خانه تئاتر در حافظه تاریخی مردم شهر قزوین  ثبت می‌شود

کیوان حبیبی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین که حدود سی سال از عمر خود را در فضای تئاتر شهر پیموده و بیش از صد اثر نمایشی را بازی و کارگردانی کرده ،همیشه آرزوی یک سالن اختصاصی برای اجرای تئاتر در شهر قزوین را در سر داشته است. به گفته وی، احداث و ایجاد خانه تئاتر در شهر قزوین امید بسیار بزرگی را در دل هنرمندان قزوینی  زنده کرد و خون تازه ای به جریان رخوت زده و کم رونق تئاتر این کهن شهر جاری کرده است.

حبیبی با بیان اینکه اگر تئاتر خانه مناسب و مکانی در شأن مردم نجیب شهر قزوین نداشته باشد، مثلثی که بین هنرمند، اثری هنری، و مخاطب باید شکل بگیرد با کمبود امکانات زنجیره آن گسسته می شود ، عنوان می کند: شهرداری قزوین با اهمیت قائل شدن به این قشر از هنرمندان، اقدام به احداث مکانی مناسب و امن برای هنرمندان تئاتر  و همچنین قابل دسترس برای عموم شهروندان قزوینی کرده است. خانه ای با این ویژگی های منحصر به فرد نه تنها یرای  هنرمندانی که سودای کارهای بزرگتر را در ذهن خود پرورش می دهند باعث رشد و تعالی خواهد شد؛ بلکه  مخاطبان که این اتفاق را به نظاره  می نشینند نیز ازآن بهره مند می شوند.

حبیبی  با بیان این مطلب که تئاتر یکی از عناصر مناسب برای عرصه فرهنگ و عاملی بسیار مهمی در دگرگونی فرهنگ یک کشور است، می افزاید: هنرمندان قزوینی بی صبرانه منتظرند مشکلات اقتصادی و موانع پیش روی احداث خانه تئاتر برطرف شود و این خانه افتتاح  و به بهره برداری برسد تا با  ایجاد فضای جدید برای اجرای تئاتر، کنسرت های موسیقی، پخش فیلم و سایر برنامه های هنری، نقد های تخصصی درباره تحلیل و دیدن فیلم، کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برتر کشور، مسیر پیشرفت و توسعه شهر هموارتر و ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه  شورای پنجم اقدامات مهمی در جهت رفع مشکلات هنرمندان به خصوص در حوزه تئاتر داشته است، بیان می کند: سالن علامه رفیعی در شورای پنجم به درخواست هنرمندان و به همت شهرداری و شورای پنجم تعمیر و بازسازی شد. همچنین با ساخت خانه تئاتر شهر قزوین در ضلع شمالی پارک ملت برای هنرمندانی که با مشکلات مالی و عدم امنیت شغلی دست و پنجه نرم می کنند،  عاملی برای امنیت شغلی و توجه به هنرمندان این حوزه شد؛ چرا که  نمایش به امنیت نیاز دارد و برای حیات تئاتر این امنیت شغلی ضروری است..

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.