| کد خبر: 214079 |

وزیر راه: ۸۰ کیلومتر از مسیر قزوین-تنکابن تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۲ کیلومتری قزوین- تنکابن تا پایان دولت دوازدهم مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت، افزود: ۴۲ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۲ کیلومتری قزوین- تنکابن تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، افزود: ۴۲ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از جاده اصلی در دست احداث قزوین به تنکابن در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این مسیر به ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وزیر گفت: جاده قزوین- تنکابن، حلقه زنجیره اتصال شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود که مطالعات مهندسی و زیست محیطی آن لحاظ شده است.

اسلامی با اشاره به نیاز مبرم به اولویت بندی استفاده از این مسیر، تصریح کرد: بخشی از این مسیر در استان قزوین و بخش دیگر در استان مازندران است که امیدواریم بهره برداری از این طرح با کمک نمایندگان مجلس و مشاوران سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان، اضافه کرد: قزوین در حوزه راه وضعیت مناسبی دارد و یکی از کانون‌های ترانزیتی کشور محسوب می‌شود و برای وزارت راه این حوزه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه راه‌های روستایی براساس جمعیت پذیری آنها صورت می‌گیرد، گفت: خوشبختانه بیشتر روستاهای استان قزوین دارای چنین شرایطی بوده و از استعدادهای تولیدی و گردشگری مناسبی بهره‌مند هستند و به همین لحاظ باید اهتمام ویژه‌ای برای تخصیص منابع مالی به آنها صورت گیرد.

اسلامی به ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت راه و راهداری اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزارتخانه با سازمان امور استخدامی در حال رایزنی است تا نسبت به تثبیت جایگاه شغلی آنها اقدام لازم را به عمل آورد.

وی اضافه کرد: در حوزه کاری نیروهای عوارضی نیز مشکل خاصی نداریم و کارکنانی که بعد از الکترونیکی شدن عوارض، خود را مهیای کار کرده بودند بر سر کار رفته و مابقی نیز تمامی حق و حقوق خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی الکترونیکی شدن امور از جمله عوارضی‌ها تنها در راستای خدمت به جامعه و تسهیلگری امور صورت می‌گیرد.

جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.