| کد خبر: 202629 |

سوانح جاده‌ای استان قزوین ۳۱ درصد کاهش یافته است

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در سال جاری با وقوع ۲۴۹۳ فقره سانحه رانندگی در جاده های استان و کشته شدن ۲۱۱ نفر میزان تلفات جاده ای ۳۱ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در سال جاری با وقوع ۲۴۹۳ فقره سانحه رانندگی در جاده های استان و کشته شدن ۲۱۱ نفر میزان تلفات جاده ای ۳۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، پنجمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان قزوین یکشنبه شب در استانداری قزوین تشکیل شد.

سرهنگ نصرالله بیگلری در این جلسه اظهار داشت: استان قزوین با شش استان همسایه و با ۱۱ استان کشور ارتباط جاده‌ای دارد و در روزهای عادی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار خودرو و در مناسبت‌ها و تعطیلات یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو در راه‌های استان تردد می‌کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۶.۳ درصد راه‌های برون شهری کشور در استان قزوین قرار دارد و ۴ درصد سوانح کشور در این استان رخ می‌دهد.

تردد ۲۱۷ میلیون خودرو در جاده‌های استان

بیگلری یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۲۱۷ میلیون تردد در جاده‌های استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تردد ۲۵ میلیون خودرو بیشتر شاهد افزایش ۱۲ درصدی عبور و مرور در راه‌های ارتباطی استان هستیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: حدود ۲۱۸ کیلومتر آزاد راه، ۲۹۲ کیلومتر بزرگراه، بیش از ۶ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که تأمین امنیت آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذیربط است.

وی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده حدود ۱۲ سال است که شاهد کاهش سوانح جاده‌ای در استان قزوین هستیم و تعداد کشته‌ها از ۶۷۳ نفر در سال به ۲۷۳ نفر کاهش یافته است.

سرهنگ بیگلری یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۱۱ نفر در سوانح جاده‌ای استان جان باختند که شش نفر نسبت به سال قبل کمتر شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: ۳۸ درصد سوانح جاده‌ای استان قزوین واژگونی، حدود ۶.۷ درصد خروج از جاده، حدود ۳۲.۶ درصد برخورد وسیله با وسیله، ۶.۷ درصد برخورد وسیله با اشیا، ۱۲ درصد برخورد با موتورسیکلت و ۴ درصد برخورد با عابر پیاده است.

وی اظهار داشت: ۱۹ درصد سوانح در ساعات ۲۰ تا ۲۴، حدود ۲۴.۹ درصد در ساعت ۱۶ تا ۲۰، حدود ۱۹.۲ درصد از سوانح در ساعت ۱۲ تا ۱۶ و حدود ۱۰ درصد تصادفات در زمان ۸ تا ۱۲ و حدود ۱۱ درصد سوانح در ساعت ۴ بامداد رخ می‌دهد.

بیگلری تصریح کرد: همچنین بیش از ۴۹.۳ درصد سوانح در آزاد راه‌ها، ۲۵.۹ درصد در بزرگراه‌ها، ۱۱.۲ درصد در راه‌های اصلی و ۲ درصد در جاده‌های فرعی و ۱۱.۶ درصد در راه‌های روستایی استان رخ می‌دهد که بیشتر حوادث نیز ناشی از خواب آلودگی و خستگی و بیشترین سوانح در آزاد راه قزوین به زنجان و قزوین به کرج است.

وقوع ۲۴۹۳ فقره تصادف در استان

وی افزود: امسال ۲۴۹۳ فقره تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوسته و در شرایطی که شاهد افزایش ۱۲ درصدی ترددها بودیم اما با اقدامات انجام شده تعداد سوانح ۳۱ درصد کاهش یافته است.

بیگلری اظهار داشت: ۵۵ درصد آسیب دیدگان سوانح جاده‌ای استان در محل حادثه کشته می‌شوند و ۴۵ درصد در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راه استان قزوین در خصوص انتظارات خود از مسئولان هم گفت: اجرای برنامه جامع کاهش حوادث جاده‌ای، ایمن سازی راه‌ها بویژه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها، توسعه استراحت گاه‌های بین راهی و تأمین روشنایی در محور آزادراهی، نصب سامانه هوشمند و تسریع در اجرای پروژه اصلاح هندسی تقاطع‌های پرحادثه و رفع نواقص ایمنی راه‌های روستایی از کارهایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.