| کد خبر: 167100 |

◄ پیمانکار آزادراه قزوین-زنجان 7سال به طور غیرقانونی عوارض گرفت

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با غیرقانونی شمردن فعالیت شرکت خصوصی به مدت هفت سال در آزادراه قزوین- زنجان از واگذاری عوارضی‌های این آزادراه به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با غیرقانونی شمردن فعالیت شرکت خصوصی به مدت هفت سال  در آزادراه قزوین- زنجان از واگذاری عوارضی‌های آزادراه به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، صادقی نیارکی حضور شرکت‌های خصوصی بهره‌بردار کنونی در عوارضی آزادراه قزوین - زنجان را غیرقانونی برشمرد و گفت: شرکت‌ها 5 سال پیش  باید خلع ید می‌شدند.

او از تلاش این شرکت برای باقی ماندن در عوارضی این آزادراه تأکید کرد  گفت: تا سال 1390 تمام هزینه‌های ساخت این آزادراه تأمین‌شده است اما متأسفانه به مدت 7 سال این شرکت پیمانکار به‌صورت غیرقانونی فعال بوده است.

نیارکی به عدم ارائه خدمات شایسته به مسافران از سوی این شرکت خصوصی تأکید کرد و گفت: این شرکت از پرداخت  15 درصد از محل درآمد‌های ناخالص خود به راهداری که مطابق با قرارداد با وزارت راه و شهرسازی برای هزینه‌های مرمت، نگهداری و بهسازی تخصیص داده‌شده است امتناع کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به عدم پرداخت 5 درصد از درآمد ناخالص این شرکت بابت حسن انجام تعهدات به‌حساب وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد و گفت: برای تحویل 6 ایستگاه عوارضی قزوین- زنجان از شرکت‌ بهره‌بردار به دولت وارد عمل شدیم.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، او گفت: آزادراه قزوین- زنجان در سال 73 به طول 180 کیلومتر توسط بانک ملی ایران با هزینه 20 میلیارد تومانی احداث شد و بر اساس قرارداد مقررشده بود بانک ملی در مدت 20سال از محل اخذ عوارض در این آزادراه، هزینه‌های ساخت خود را تأمین کند.

جلسه واگذاری آزادراه قزوین-زنجان با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در دفتر دادستان قزوین برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    دادستان محترم قزوین
    پیشنهاد میشود حال که پیمانکار۷سال غیرقانونی عوارض گرفته است ومبلغ چندده میلیارد می شودمبلغ یادشده را گرفته وبدهند فرودگاه قزوین راخریده وتوسعه دهند.