| کد خبر: 159647 |

◄ حملات سایبری در رأس تهدیدها علیه انسان‌ها

موسسه تحقیقاتی WEF فهرستی از مشکلات و خطرات احتمالی و بالقوه‌ای که در جهان ممکن است رخ دهد و مردم کشورهای مختلفی را با دشواری‌های بسیاری روبرو کند تهیه‌کرده است.

تین نیوز

موسسه تحقیقاتی WEF فهرستی از مشکلات و خطرات احتمالی و بالقوه‌ای در جهان تهیه کرده است که در صورت وقوع ، مردم کشورهای مختلفی را با دشواری‌های بسیاری روبرو کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از scmagazineuk، در این فهرست حملات سایبری و سرقت اطلاعات مالی و خصوصی افراد و سازمان‌ها توسط مجرمان سایبری، هکرها و بدافزارها در سال 2018 جایگاه اول را در اختیار دارد.

در جایگاه دوم مشکلات زیست‌محیطی مانند خشک‌سالی، آلودگی هوا قرار دارند. در جایگاه‌های بعدی مهاجرت‌های اجباری گسترده، بلایای طبیعی و تجارت غیرقانونی قراردادند.

با توجه به نتایج و یافته‌های تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌شده، میزان حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ به اوج خود خواهد رسید؛ بنابراین تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان موظف خواهند بود، اقدامات و تمهیدات لازم را برای مقابله با هک شدن اتخاذ کنند تا در برابر مجرمان سایبری، حملات و خسارات جبران‌ناپذیر آن‌ها، آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند و ضریب امنیت اطلاعات خود و مشتریان خود را به بالاترین حد ممکن برسانند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS ازجمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۷ نیز به اوج خود رسیده و حالا خبر اینکه قرار است در مهروموم‌های آتی اوضاع از این‌که هست هم نابسامان‌تر شود، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

در سال جاری میلادی باج‌افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به‌طورقطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول مهروموم‌های اخیر صورت گرفته است.

حملاتی که بدافزار واناکرای در سال گذشته به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری داشت، خسارات جبران‌ناپذیر بسیاری را برای آن‌ها برجای گذاشت. به‌تازگی نیز ویروس رایانه‌ای و بدافزار «خرگوش بد» سروصدای بسیاری به راه انداخته است و به شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات کوچک و بزرگی در کشورهای مختلف بخصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آن‌ها را به سرقت برده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.