| کد خبر: 267866 |

تامین واگن مترو، مدیریت شهری شیراز را با چالش مواجه کرده است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: دغدغه جدی مدیریت شهری شیراز بر احداث و توسعه ایستگاه های خطوط مترو در شهر شیراز است اما مشکل اصلی در تامین واگن است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: دغدغه جدی مدیریت شهری شیراز بر احداث و توسعه ایستگاه های خطوط مترو در شهر شیراز است اما مشکل اصلی در تامین واگن است.

گزارش تصویری| بازدید رئیس سازمان حمل و نقل ریلی از خط ۲ مترو شیراز

 

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، هادی شه دوست شیرازی، امروز _ شنبه چهاردهم بهمن_ در سلسله نشست های روایت امید با موضوع تشریح پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در هفته گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلانشهر شیراز و رئیس دانشگاه صنعتی شریف تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری شیراز و دانشگاه صنعتی شریف در زمینه انجام پروژه های پژوهشی و استفاده از هوش مصنوعی در حل مسائل و رفع نیازهای شهرداری شیراز منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه موجب خواهد شد تا دفتر مشترک همکاری بین دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری شیراز ایجاد شود و به صورت مسئله محور مسائل و مشکلات شهری کلانشهر شیراز رسیدگی شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به مدون بودن برنامه پیش رو در قالب انعقاد این تفاهم نامه، اضافه کرد: با گذشت تنها یک هفته از انعقاد این تفاهم نامه، اطلاعات در برخی از موضوعات برای انجام کار ارائه شده است.

شه دوست شیرازی خاطرنشان کرد: مباحث این تفاهم نامه تنها در حوزه ترافیک نیست و تمام حوزه هایی را که نیاز به هوشمندسازی دارد، در بر می گیرد.

تأمین واگن مترو چالش اصلی مدیریت شهری است

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت پروژه های حمل ونقل ریلی پرداخت و ادامه داد: دو ایستگاه مترو رحمت و دولت سازمان حمل ونقلی ریلی در فاز ۱ خط دو مترو در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: در حال حاضر دغدغه جدی مدیریت شهری شیراز بر احداث و توسعه ایستگاه های خطوط مترو است اما مشکل اصلی در تأمین واگن است.

شه دوست شیرازی افزود: موضوع تأمین واگن ما را دچار چالش کرده است و طی سه بازدیدی که شهردار شیراز از کارخانه های واگن سازی شهر تهران و ابهر داشته است، مذاکراتی با شرکت واگن سازی تهران برای تأمین ۲۱ واگن در قالب هفت رام به صورت سه واگن انجام شد اما مسائل و مشکلات بین المللی از جمله تحریم بر این موضوع به جهت تأمین قطعات، برای شرکت واگن سازی تهران به وجود آمد.

وی اضافه کرد: در تأمین واگن برای خطوط مترو، واردات دیگر چالشی است که در این حوزه با آن مواجه هستیم و این مشکل تنها منوط به کلانشهر شیراز نیست و همه کشور با آن مواجه است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از تحقق ورود ۷۵ دستگاه میدل باس به کلانشهر شیراز خبر داد و افزود: با اقدامات انجام شده در این حوزه، برای نخستین بار میدل باس وارد شهر شیراز می شود.

شه دوست شیرازی اظهار کرد: طی هفته های گذشته نخستین مجتمع خدمات رفاهی و تعمیرگاهی ناوگان بار از سلسله پروژه های حوزه حمل ونقل و ترافیک با همکاری بخش خصوصی در ورودی شرق شیراز جهت استفاده فعالین ناوگان بار به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای نخستین بار ارائه خدمات خودرویی، تمام مراحل ساماندهی ناوگان بار و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال نیز در این مجتمع برنامه ریزی شده است.

اجرای سیاست های محدوده کننده در جهت کاهش ترافیک

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین در خصوص سامانه LEZ افزود: در این طرح با ۶۰ سامانه محدوده ترافیک کلانشهر شیراز پوشش داده می شود.

شه دوست شیرازی تاکید کرد: محدوده طرح در قالب محدوده کم آلاینده، تردد مکانی_ زمانی حمل بار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در شهر شیراز وجود دارد باید به سمت محدودیت های ترافیکی قدم برداریم، چرا که با توجه به ظرفیت پزشکی و جاذبه های گردشگری که کلانشهر شیراز دارد، محدوده مرکزی تحت تأثیر ترافیک قرار دارد.

به گفته معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، این شهر یک کلانشهر است و روزانه بیش از ۶۰۰ هزار خودرو تردد دارد و به همین میزان نیز ورودی خودرو به شیراز داریم که برای درمان، خرید، بازدید و حتی تردد رانندگان اسنپ وجود دارد که موجب ترافیک در محدوده مرکز اصلی شهر می شود.

شه دوست شیرازی خاطرنشان کرد: الزامی است که برای کلانشهر شیراز به سمت سیاست های محدودکننده قدم برداریم که اجرای طرح زوج و فرد و محدودیت ترافیک از جمله اقدامات در دست اجراست.

وی همچنین با اشاره به رصد مجموعه های انتظامی و نظامی در مرکز شهر شیراز ادامه داد: اگر رصد مجموعه ها همچون کادر درمان و ساکنان به جد انجام نشود در اجرا با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: پیش بینی می شود پس از تعطیلی مدارس در خرداد و تیر سال آینده، گام های اولیه طرح ترافیک در شهر شیراز برداشته شود.

شه دوست شیرازی همچنین اظهار کرد: یکی از نقیصه های کلانشهر شیراز کمبود پل عابر پیاده بود که در این خصوص ۲۲ دستگاه پل عابر پیاده در سطح شهر شیراز در حال احداث است.

مکانیزه شدن پارکینگ ها با هدف افزایش ظرفیت

احداث پارکینگ در شهر شیراز دیگر موضوع مورد اشاره معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بود و وی در این خصوص تصریح کرد: احداث شش پارکینگ برای شهر شیراز در دستور کار است و با توجه به اینکه طرح جامع حمل ونقل مصوب نشده بود پس از ابلاغ طرح جامع حمل ونقل در شهریور به معاونت، احداث پارکینگ ها در دستور کار قرار گرفت که احداث اولین پارکینگ در حال اجراست.

شه دوست شیرازی افزود: به دنبال این موضوع هستیم تا مکانیزه کردن پارکینگ ها انجام شود تا ظرفیت آنها بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در کلانشهر شیراز به زودی یک پارکینگ طبقاتی در محور تقاطع میلاد احداث می شود تا حجم ورودی خودروها به سمت شیراز کاهش پیدا کند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین در پایان با اشاره به اضافه شدن ۳۴ سامانه ثبت تخلفات، اضافه کرد: ایمن سازی محور کمربندی یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود که در این راستا دوربین های هوشمند و علائم و هشدارهای ترافیکی در حال نصب هستند و به دنبال این اقدامات با توجه افزایش سرقت سر پایه های علائم هشدارهای ترافیکی، برای اولین بار در کلان شهر شیراز، ساخت این سر پایه ها به جنس کامپوزیت تغییر پیدا کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.