| کد خبر: 242230 |

◄ ماجرای قاچاق سوخت یک شرکت ساختمانی باسابقه در شیراز

رئیس هیات امنای خانه صنعتکاران ایران در مورد حکم سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر قاچاق سوخت از سوی یک شرکت ساختمانی در شیراز توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

رئیس هیات امنای خانه صنعتکاران ایران در مورد حکم سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر قاچاق سوخت از سوی یک شرکت ساختمانی در شیراز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه صنعتکاران ایران، سید محمد موسوی اظهار کرد: با قاچاقچی خواندن اشتباه یک شرکت ساختمانی که افزون بر ۹۰ سال سابقه فعالیت دارد و تاکنون هزاران کیلومتر راه، خطوط فراوان راه آهن و فرودگاههای کشور را ساخته است، زمزمه تعطیلی این شرکت و کوچ سرمایه گذار داخلی آن به گوش می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه به نام قانون، قانون شکنی شکل گرفته است، تاکید کرد: به دنبال تشکیل پرونده قاچاق برای یک شرکت ساختمانی (تواناست)، سازمان تعزیرات حکومتی این شرکت را متهم به قاچاق گازوئیل کرده و افزون بر ۱۵.۷ میلیارد تومان نیز از آن جریمه نقدی گرفته است.

به گفته موسوی، در مردادماه سال قبل با حضور ماموران نیروی انتظامی و شرکت نفت فارس در کارگاه مرکزی شرکت مذکور، کل گازئیل موجود (افزون بر ۵۰۰ هزار لیتر) که برای مصرف در پروژه های عمرانی بوده است را تحت عنوان قاچاق سوخت، بارگیری و از کارگاه تخلیه کرده اند، و پرونده ای در خصوص نگهداری سوخت (تحت عنوان قاچاق سوخت) تنظیم و به اداره کل تعزیرات حکومتی شیراز ارسال شده است.

رئیس هیات امنای خانه صنعتکاران ایران اضافه کرد: شرکت مذکور بیش از ۲۰ دستگاه خودرو سنگین برای حمل و نقل و سیستم مکانیکی و ترابری در تملک خود دارد و همچنین با نگاه به قوانین سازمان برنامه و بودجه می تواند بیش از سه برابر آن را استیجاری استفاده کند؛ یعنی حدود ۸۴ دستگاه که میزان سوخت مورد اشاره حتی ۴۰ روز مصرف کاری شرکت مربوطه را پاسخ نمی‌دهد.

موسوی به نامه شرکت ملی گاز به این واحد ساختمانی اشاره کرد که رسما اعلام شده است با توجه به قطع گاز از سوخت جایگزین یعنی گازوئیل استفاده و برای آینده با پیش بینی قطع گاز، آن را ذخیره سازی کنید.

وی با توجه به اینکه تمام سوخت گازوئیل ذخیره شده در این شرکت، خارج از شبکه قانونی تهیه نشده است، متذکر شد: روا نیست در جایی که وزیر دادگستری نیز در این پرونده ورود کرده و خواستار دقت در بررسی آن شده بود با دست خودمان ضمن محکوم کردن این کارآفرین با سابقه به جزای نقدی و اتهام قاچاق، زمینه خروج سرمایه گذاران و سرمایه را از کشور ایجاد کنیم.

رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران تاکید کرد: نباید با دست خودمان شرایط بیکاری کارگران و کارمندان و فرار سرمایه‌گذار و سرمایه را در شرایطی که به تولید اشتغال آفرین تاکید شده است فراهم کنیم.

موسوی با تاکید بر اینکه نبود بررسیها نگاه به قانون را ضعیف کرده است، خواستار توجه دوباره مسئولان امر به مظلوم واقع شدن این شرکت با سابقه شد که با تهمت قاچاق و پرداخت جریمه، نسبت به آینده فعالیت خود در شرایط کنونی کشور دلسرد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.