| کد خبر: 258174 |

بارش باران در برخی استان‌ها

خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش‌ باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

تین نیوز

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روزهای آینده در استان های اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ضیاییان افزود: دوشنبه(۱۲ تیر) در استان های اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ خواهد داد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۳ و۱۴ تیر) رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان های تهران و سمنان انتظار می رود. از روز پنجشنبه (۱۵ تیر) تا اواسط هفته آینده آسمان در غالب نقاط کشور صاف خواهد بود.  

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی و غرب و جنوب غرب کشور وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود. 

وی افزود: طی دو روز آینده در جنوب تهران ،قم و شمال و شرق اصفهان نیز سرعت وزش باد افزایش می یابد که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.  

ضیاییان در ادامه گفت: روند افزایش تدریجی دما و ماندگاری هوای گرم در غالب مناطق کشور تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر در پنج روز آینده شرق دریای عمان و خلیج فارس و طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ تیر) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه( ۱۳ تیر) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ تیر) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.