| کد خبر: 250564 |

رتبه و جایگاه ایران در جدول شاخص کیفیت زندگی کجاست؟

تین نیوز

آیا وضعیت کنونی مان مناسب است که آنرا نشانه قدرت و درایت و الهام بدانیم؟ 

هزینه های تصمیمات اشتباه مسئولان کشور را چه کسی پرداخت می کند؟

نقشه جهانی امتیازات کیفیت زندگی
نقشهٔ جهانی نمایش امتیازات کیفیت زندگی

چند درصد از اهداف سند چشم انداز توسعه ایران 1404 که با نظر مجمع تشخیص مصلحت و تایید رهبری تدوین شد، تکمیل و یا شروع شدند؟ آیا قرار هست علل عدم موفقیت آن ها بررسی شود و مشخص شود قصور و تقصیر توسط کدام افراد و دستگاه ها صورت گرفته است و مسئولیت آن بعهده کیست؟

آیا در موارد 9 گانه شاخص کیفیت زندگی شامل( ثبات سیاسی، امنیت، رفاه، توسعه منابع طبیعی، انسانی، فرهنگی، سلامت و  ... (با توجه به منابع و هزینه های هر کشور) قابل مقایسه با کشورهای خاورمیانه هستیم؟ (طبق جدول زیر ایران در ردیف پانزدهم از 19 کشور خاورمیانه و قفقاز قرار دارد!) 

شاخص کیفیت زندگی

چند دلار/نفر در عراق و سوریه و ...، مستقیم و غیر مستقیم هزینه کردیم و چقدر برداشت شد؟ و چقدر زیرساخت های حمل و نقل میتوانست با این بودجه ها ساخته شود؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 6 2

    ذهنی که 24 ساعته پای اراجیف و دروغ های اینستاگرام و ماهواره همین جوری می شه که تو متنش می نویسه شاخص کیفیت زندگی شامل ثبات سیاسی و امنیت می شه اما همزمان هم باور می کنه که ردیف 1 و دو متعلق باشد به قبرس و فلسطین اشغالی که از فردای خود خبر ندارند مخصوصا داخل فلسطین اشغالی و زندگی سگی که اسرائیلی ها دارند ناامنی که موج می زند و کابینه پشت کابینه که سقوط می کند یا آذربایجان و ارمنستانی که 2 کشور کوچک هستند که همین حالا هم با هم درگیرن اما شاخصه کیفیت زندگی بالاتری نسبت به ایران دارند !!!!!! انقدر پای ماهواره و اینستا نشینید تهش همین جوری مغزه تبخیر می شه می ره واضح ترین چیزها را هم نمی توانید ببینید شاید یک بچه 10 ساله هم بتونه بهتون بگه این آمارها همه سیاسی و غیرقابل استناد است .

    • ناشناس 2 1 4

      دوست عزیز! یکی از شاخص های کیفیت زندگی موضوعات سیاسی است که در خیابان ها حل و فصل نمی شود. و در کشور بخاطر تغییرات سیاسی قیمت ها بالا و پایین نمی رود! لطفا به اطلاعات خودتون اضافه کنید و کمی مطالعه کنید. و اگر تونستید شاخص های رفاه را بر اساس استانداردهای بین الملل (نه من در آوری) تهیه کنید و بدهید تا همه استفاده کنند.
      ممنون میشیم شما بوید و رشته آمار بخونید و بعد مطلب را زیر سوال ببرید. اون بچه ده ساله که هیچ، 20 ساله اش هم از آمار چیزی سر درنمی اورد!! با موضوعات تخصصی نمیشه گتره ای برخورد کرد! شما هم پای منبر بیسوادها ننشین! (:

    • ناشناس 0 0

      شما همین قدر هم بفهمی که این "استانداردهای بین الملل" که می گی بعد از جنگ جهانی همه به نفع غرب و خصوصا آمریکا نوشته شده و تمام نهادهای مالی بانکی آماری و ... بعد از جنگ جهانی به جهت تامین منافع غرب پایه گذاری شده خیلیه مشکل شما همینه که نمی فهمید آماری که سیاسیه اصلا قابل استناد نیست دوما حداقل این را باید بفهمید که خیلی از پارامترها هم در این آمارهای جهانی!!! هم نیست مثلا کشور قطر اندازه استان قم ماست و اندازه البرز جمعیت داره تمام آن ثروت و درآمد را برای همین میزان خرج می کنه آیا متوجه هستید همین مولفه چقدر تو سطح شاخص کیفیت زندگی اثرگذاره یا نه ؟ متاسفانه امثال شما زیر تبلیغات سنگین غرب , له و لورده شدین دیگر هر چیزی که صرفا ضد ایران باشد را می پذیرید آنقدر له شدین که باور می کنید شاخص کیفیت زندگی در فلسطین اشغالی بالاتر از ایرانه !!!! جایی که جنگ همیشگی برای چند دهه در خیابان های آن در جریانه و تا دلتون بخواد درگیری های سیاسی امنیتی دارند چه جور کسی که آنجا زندگی می کند کیفیت زندگیش بالاتره ؟ شما حتی این را هم نمی فهمید که اگر ما در سوریه و عراق هزینه نمی کردیم جنگ را باید داخل خاک مان تحمل می کردیم یادتون رفت داعش به 40 کیلومتری مرز ما رسیده بود ؟ چرا امثال شما از آمریکا و ده ها کشور غربی و هم پیمانان این ها ایراد نمی گیرید که برای قرن ها به همه جای زمین لشگرکشی کردند و می کنند ؟ ما همسایه عراق هستیم و داخل همین منطقه و طبیعتا از شرایط تاثیر می گیریم ارباب آمریکایی شما 10 هزار کیلومتر دورتر از مرزهایش چه می کنه ؟ اکی اگر روزی 15 ساعت پای اینستاگرام و چرت و پرت های ماهواره می شینید حداقل روزی 10 دقیقه هم به مطالعه از منابع مستقل و مستند بپردازید که به خودزنی نیفتید و بتوانید منصفانه و منطقی تحلیل کنید یعنی نشستید یک آمار من درآوردی بی پایه و اساس ضد ایرانی از سمت غرب منتشر بشه بکنید تو بوق و کرنا ! طنز اینکه تو مطالبتون , خودتون خودتونو نقض می کنید !