| کد خبر: 231268 |

دفترچه بیمه سلامت روستایی از اول خردادماه متوقف می‌شود

در راستای اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت از اول خردادماه دفترچه بیمه سلامت صندوق روستایی متوقف خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: در راستای اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت از اول خردادماه دفترچه بیمه سلامت صندوق روستایی متوقف خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، شاهدخت فتحی بیرانوند  اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه نسخه‌ نویسی و نسخه‌پیچی و الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت از اول خردادماه سال ۱۴۰۰ دفترچه کاغذی صندوق روستاییان متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه کاهش کاربرد دفترچه در صندوق بیمه همگانی آغاز شده، ادامه داد: برای بیمه‌شدگان دفترچه صادر نمی‌شود و جهت ویزیت به پزشک فقط با ارائه کد ملی، شناسنامه یا صفحه اول دفترچه که حاوی اطلاعات است می‌توانند از خدمات سازمان بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: بیمه‌شدگان بدون دفترچه از همه مؤسسات می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند و با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶*استحقاق سنجی توسط مؤسسات و بیمه‌شده سنجیده می‌شود.

فتحی بیرانوند خاطرنشان کرد: از اول تیرماه هم سایر صندوق‌های بیمه سلامت، دفترچه‌های کاغذی آن‌ها متوقف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان طراحی و راه‌اندازی شده تا بتوانند سوابق درمانی و بیمه‌ای خود را مشاهده کنند و از ارائه خدمات سازمان بیمه سلامت مطلع شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.