| کد خبر: 231263 |

بیمارستان سلول درمانی احداث می‌شود

مدیر پروژه جامع مرکز سلول‌های بنیادی گفت: بیمارستان سلول درمانی احداث می‌شود.

تین نیوز

مدیر پروژه جامع مرکز سلول های بنیادی و طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در آینده نزدیک مرکز کارآزمایی بالینی سلول‌های بنیادی و طب بازساختی و سپس بیمارستان سلول درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در محل بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری احداث می‌شود.

به گزارش تین نیوز، دکتر مسعود ناصری پور  افزود: بیمارستان شهید مطهری در آینده به مکان جدید در منطقه کن ( کنار بزرگراه شهید همت) منتقل می شود. پیش بینی می شود تا یک سال دیگر بیمارستان مطهری به محل جدید منتقل شود و در مکان فعلی این مرکز درمانی، بیمارستان سلول درمانی احداث می شود.

وی ادامه داد: این بیمارستان درمانی علاوه بر خدمات دهی به بیماران از جمله چشم، ارتوپدی، پوست و سوختگی، به تدریج در برخی رشته های بالینی می تواند در خدمت بخش های تحقیقاتی و پژوهشی هم ارائه خدمت دهد.

ناصری پور، ارز آوری و ارائه خدمت مناسب با استفاده از روش‌های نوین مرتبط با سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به بیماران نیازمند را ۲ ویژگی مهم این بیمارستان اعلام کرد و گفت: این مرکز می تواند به توسعه توریست درمانی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه درمان در حوزه سلول درمانی بسیار پرهزینه است، اظهار داشت: امروزه هر کشوری بتواند دانش فنی این حوزه را به دست آورد و آن را به مرحله عمل برساند، از جایگاه والایی در پزشکی برخوردار است. علاوه بر این اگر کشوری بتواند با استفاده از این دانش بیماران را درمان کند، در آینده جایگاه بسیار خوبی هم در زمینه اقتصاد درمان و هم در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان خواهد داشت.

ناصری پور ادامه داد: هزینه ساخت این بیمارستان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود. البته این مجموعه به تجهیزات هم نیاز دارند که هزینه هایی هم باید صرف آن شود.

راه اندازی شتاب دهنده سلول های بنیادی  و طب بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

وی درباره راه اندازی شتاب دهنده سلول های بنیادی و طب بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: پنج شرکت دانش بنیان در این شتاب دهنده فعال هستند.

مدیر پروژه جامع مرکز سلول های بنیادی و طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: شرکت های دانش بنیان این مجموعه در حال تولید ۱۷ محصول یا تجهیزات مرتبط با سلول های بنیادی و طب بازساختی هستند که افتخار بزرگی برای کشور است.

ناصری پور افزود: راه اندازی مرکز کارآزمایی بالینی سلول های بنیادی و طب بازساختی با همکاری بخش غیردولتی در دستور کار قرار گرفته و امید است تا پایان سال جاری این مرکز به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه ساختمان این مرکز تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: هزینه ساخت و ساز این مرکز نزدیک ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و هزینه تجهیز هم به این هزینه اضافه می شود.

ناصری پور خاطرنشان کرد: درحال حاضر فعالیت های مرتبط با این حوزه در محل های مختلف انجام می شود. به طور مثال تحقیق و توسعه، تولید سلول و بکارگیری سلول هر کدام در محل مجزایی انجام می شود. با راه اندازی این مجموعه در تلاش هستیم هم فعالیت ها از ابتدا تا انتهای کار در مرکز کارآزمایی بالینی انجام می شود.

وی ادامه داد: سه اطاق عمل، ۶ تخت بستری، درمانگاه سرپایی، آزمایشگاه های مختلف سلامت سلول ها و مرکز توسعه و تحقیق از جمله مجموعه های مرکز کارآزمایی بالینی سلول های بنیادی است.

مدیر پروژه جامع مرکز سلول های بنیادی و طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این مرکز در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری و در مجارت شتاب دهنده سلول های بنیادی و طب بازساختی راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، سلول‌درمانی از شیوه‌های نوین درمانی است که بدن خود فرد به یاری می‌آید تا بازسازی بافت بدن انجام شود. در این شیوه سلول های بنیادی به بیمار پیوند زده می‌شود. ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه سلول‌های بنیادی است که از سال ۶۹ با نخستین پیوند مغز استخوان به بیماری سرطانی به فهرست کشورهای دارای این نوع درمان پیوست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.