| کد خبر: 230846 |

کاهش ۵ درصدی حوادث شغلی در سال ۹۹

بررسی‌های آماری حاکی از این است که پارسال ۹ هزار و ۵۸۷ حادثه شغلی اتفاق افتاده که میزان آن نسبت به سال قبل از آن ۴.۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تین نیوز

بررسی‌های آماری حاکی از این است که پارسال ۹ هزار و ۵۸۷ حادثه شغلی اتفاق افتاده که میزان آن نسبت به سال قبل از آن ۴.۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کارگران در حین انجام وظیفه شغلی یا فعالیت‌های مرتبط با حرفه خود ممکن است با حوادث مختلفی روبه‌رو شوند و با پیامدهایی همچون جراحت، بیماری، نقص عضو یا فوت مواجه شوند.

حوادث شغلی به هر صورت و درجه‌ای که باشد برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری در بردارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی از جمله آنها به شمار می رود.

طبق آخرین آمار اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته ۹ هزار و ۵۸۷ حادثه شغلی در کشور رخ داده و ۹ هزار و ۲۹۵نفر که مشمول قانون کار می‌شوند در این بین آسیب دیده‌اند که ۹۷.۱ درصد (۹ هزار و ۲۴ نفر) مرد  و تنها ۲.۹ درصد (۲۷۱ نفر) زن  هستند.

بیشترین تعداد حادثه شغلی در سال گذشته به ترتیب مربوط به عامل «سقوط کردن و لغزیدن» ۳۶ درصد و کمترین حادثه نیز به «گیرکردن داخل یا بین اشیا و ماشین» ۲۰.۹ درصد بود.

براساس این گزارش بیشترین آسیب‌های شغلی در فعالیت‌های ساختمانی با سه هزار و ۶۱۶ مورد و صنعت (تولید) با سه هزار و ۳۴۶ مورد است.

مقایسه جداول آماری نشان می‌دهد که حوادث شغلی در سه سال گذشته روند نزولی داشته است و از رقم ۱۰ هزار و ۳۸۱ مورد در سال ۱۳۹۷ به عدد ۹ هزار و ۵۸۷ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده است و می‌توان گفت حوادث شغلی در سال گذشته ۴.۸۵ درصد و سال ۱۳۹۸ نیز ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

سال گذشته از میان ۹ هزار و ۲۹۵ فردی که دچار حادثه شغلی شدند ۷۵۱ نفر فوت کردند. بیشترین آسیب هم در تهران با یک هزار و ۴۹۳ نفر حادثه دیده است که ۱۹۶ نفر فوت کردند.

استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بالاترین تعداد آسیب‌های شغلی و استان‌های خراسان جنوبی و چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان به ترتبیب کمترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

وزارت تعاون در طی سال‌های گذشته برنامه‌های متفاوتی را در رابطه با بحث تامین ایمنی محیط کار در بنگاه‌های اقتصادی به ویژه در حوزه تولید، صنعت و خدمات دنبال کرده است که در این مورد می‌توان به افزایش تعداد بازرسان، انجام کارهای زیرساختی در حوزه حفاظت ایمنی و تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌های حافظت فنی با ۵۰ درصد رشد اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.