| کد خبر: 230552 |

تازه ترین آمار ابتلا به کرونا در جهان

این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها، به روز رسانی می‌شود.

تین نیوز

این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها، به روز رسانی می‌شود.

به گزارش تین نیوز ،تازه ترین وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید- ۱۹) در سراسر جهان که سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود.

 مبتلایان   فوت شدگان  بهبود یافتگان 
۱۵۶.۷۵۱.۶۲۷ ۳.۲۷۱.۴۹۷ ۱۳۴.۱۴۷.۷۲۸

۳۰کشور دارای بیشترین تعداد مبتلایان

ردیف نام کشور  مبتلایان فوت شدگان  بهبود یافتگان 
۱ آمریکا  ۳۳.۳۶۹.۱۹۲ ۵۹۴.۰۰۶ ۲۶.۱۰۵.۴۱۱
۲ هند ۲۱.۴۹۱.۵۹۳ ۲۳۴.۰۸۳ ۱۷.۶۱۲.۳۵۱
۳ برزیل ۱۵.۰۰۹.۰۲۳ ۴۱۷.۱۷۶ ۱۳.۵۹۱.۳۳۵
۴ فرانسه ۵.۷۲۸.۰۹۰ ۱۰۵.۸۵۰ --
۵ ترکیه ۴.۹۷۷.۹۸۲ ۴۲.۱۸۷ ۴.۶۲۶.۷۹۹
۶ روسیه ۴.۸۶۳.۵۱۴ ۱۱۲.۶۲۲ ۴.۴۸۰.۳۶۰
۷ انگلیس ۴.۴۲۸.۵۵۳ ۱۲۷.۵۸۳ ۴.۲۴۰.۴۷۵
۸ ایتالیا ۴.۰۸۲.۱۹۸ ۱۲۲.۲۶۳ ۳.۵۵۷.۱۳۳
۹ اسپانیا  ۳.۵۵۹.۲۲۲ ۷۸.۷۲۶ ۳.۲۳۹.۳۸۲
۱۰ آلمان ۳.۴۸۶.۴۶۲ ۸۴.۸۱۱ ۳.۱۲۸.۸۰۰
۱۱ آرژانتین ۳.۰۹۵.۵۸۲ ۶۶.۲۶۳ ۲.۷۵۷.۲۳۰
۱۲ کلمبیا ۲.۹۵۱.۱۰۱ ۷۶.۴۱۴ ۲.۷۷۳.۲۲۰
۱۳ لهستان ۲.۸۲۴.۴۲۵ ۶۹.۴۴۵ ۲.۵۵۵.۰۵۹
۱۴ ایران ۲.۶۲۷.۰۹۴ ۷۴.۲۴۱ ۲.۰۷۴.۰۸۹
۱۵ مکزیک ۲.۳۵۸.۸۳۱ ۲۱۸.۱۷۳ ۱.۸۷۹.۷۱۳
۱۶ اوکراین ۲.۱۰۵.۴۲۸ ۴۵.۸۳۰ ۱.۷۳۱.۱۶۲
۱۷ پرو  ۱.۸۳۲.۶۷۱ ۶۳.۲۲۳ ۱.۷۲۰.۶۶۵
۱۸ اندونزی ۱.۶۹۷.۳۰۵ ۴۶.۴۹۶ ۱.۵۵۲.۵۳۲
۱۹ جمهوری چک  ۱.۶۴۲.۶۹۶ ۲۹.۶۰۸ ۱.۵۷۰.۸۴۲
۲۰ آفریقای جنوبی ۱.۵۹۰.۳۷۰ ۵۴.۶۲۰ ۱.۵۱۱.۹۰۵
۲۱ هلند ۱.۵۳۸.۵۸۹ ۱۷.۲۶۹ ---
۲۲ کانادا  ۱.۲۶۵.۳۲۰ ۲۴.۴۸۹ ۱.۱۵۹.۵۰۶
۲۳ شیلی ۱.۲۲۹.۲۴۸ ۲۶.۸۹۵ ۱.۱۶۶.۲۲۷
۲۴ عراق ۱.۰۹۸.۱۸۷ ۱۵.۶۷۳ ۹۸۶.۱۳۴
۲۵ فیلیپین ۱.۰۸۷.۸۸۵ ۱۸.۰۹۹ ۱.۰۰۳.۱۶۰
۲۶ رومانی ۱.۰۶۲.۵۲۷ ۲۸.۷۱۰ ۱.۰۰۵.۶۲۳
۲۷ بلژیک ۱.۰۰۷.۲۶۴ ۲۴.۴۴۴ -
۲۸ سوئد ۱.۰۰۲.۱۲۱ ۱۴.۱۵۸ --
۲۹ رژیم صهیونیستی ۸۳۸.۸۵۰ ۶.۳۷۴ ۸۳۱.۳۸۷
۳۰ پرتغال ۸۳۷.۴۷۵ ۱۶.۹۸۸ ۷۹۸.۹۵۲

 

اخبار خاص کرونا وپیامدهای آن

** ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

**«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

** این در حالی است که دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا رد این ویروس را پیش از این تاریخ رسمی گرفته و نتایج پژوهش شان را در نشریه "بیماری‌های عفونی بالینی" منتشر کرده‌اند.این پژوهشگران پس از یازده ماه، با بررسی نتایج قبلی، ۳۹ نفر را در سه ایالت آمریکا شناسایی کرده‌اند که دو هفته قبل از اعلام رسمی چین، در خون شان پادتن کرونا وجود داشته است. اولین مورد کرونا در آمریکا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ یعنی سه هفته بعد از اعلام چین شناسایی شد.

** شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ ابان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

** شرکت "مادرنا"، که یک شرکت آمریکایی است هم روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه ۹۹ اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.

** دانشگاه آکسفورد انگلیس نیز نتایج مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا تولیدی خود را اعلام کرده که براساس آن این واکسن تا ۷۰ درصد باعث جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹می‌شودو در صورت بالا بردن دُوز می‌تواند تا ۹۰ درصد نتیجه‌ بخش باشد.

با کشف واکسن کرونا در تعدادی از کشورها، واکسیناسیون در این کشورها آغاز شده است.

واکسیناسیون کرونا در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ در میان کادر درمانی در آمریکا شروع شد که بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را در جهان به خود اختصاص می‌دهد.

گزارش های خبری نشان می‌دهد در حال حاضر در اکثر کشورهای ثروتمند و پیشرفته طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آغاز شده است.

پیش‌تر سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار در خصوص احتمال بروز شکاف میان کشورهای فقیر و غنی نسبت به در دسترس بودن واکسن کرونا هشدار داده بود.

** رییس جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان این که مانع تراشی‌های دولت ترامپ درتامین نیازهای ضروری مردم از جمله واکسن در ذهن و خاطر جهانیان خواهد ماند، تاکیدکرد: ساخت واکسن با کمک دانشمندان ایرانی و خرید آن از خارج از کشور در دستور کار است.

روحانی گفت: ستاد ملی برای مهار کرونا تلاش‌های خود را با دو اولویت هدف گذاری کرده است. اولویت نخست، اجرای پروتکل‌ها و مراقبت‌های اجرایی در غربالگری و فاصله گذاری هوشمند به عنوان تضمین شده ترین راه است که علائم مثبت آن را در کنترل موج جدید شاهد بودیم.

روحانی اولویت دوم را تامین و تهیه واکسن دانست وافزود: مقدمات و مسیر ساخت این واکسن با اتکا به توانایی دانشمندان و مراکز تخصصی داخلی فراهم شده و تهیه و خرید آن از خارج از کشور نیز در دستور کار است.

** مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: تست های انسانی واکسن کرونای ایرانی انجام شده و مجوز مرحله چهارم تست انسانی این واکسن از کمیته پایش داده و ایمنی دریافت شده است.

** عضو ستاد ملی مقابله با کرونای ایران گفت: تجهیزات خط تولید واکسن در موسسه برکت خریداری شده و در حال نصب است و تا خرداد ۱۴۰۰ که واکسن کرونا برکت تایید شود، این خط تولید نیز به بهره برداری می رسد.

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد

دومین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی نیز روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه به چهار داوطلب دیگر صورت گرفت.

مصطفی قانعی رییس کمیته ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد : هر چندتولید واکسن در ۶ یا ۷ شرکت ایرانی آغاز شده اما تزریق همگانی واکسنی که با مشارکت کوبایی ها در ایران تولید می شود تا بهار سال آینده در کشور شروع می شود.

وی افزود: واکسنی که با مشارکت کوبایی ها در ایران تولید می شود در فاز نخست در کوبا به ۵۶ نفر و در فاز دوم به بیش از ۱۰۰ نفر دیگر در این کشور تزریق شده اما در فاز سوم قرار است همزمان با کوبا در ایران نیز به چندین هزار نفر تزریق شود.

وی تاکید کرد: هر چندتولید واکسن در شرکت های ایرانی آغاز شده اما به نظر می رسد که زودتر از همه در ایران واکسن کوبایی وارد بازار شود و سایر واکسن ها نیز طی یک یا دو هفته دیگر مطالعات بالینی آنها آغاز شود.

**وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت که با واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، واکسیناسیون کرونا در ایران از سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ در کشور با اولویت کادر بخش های آی سی یو شروع می‌شود.

** واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک تزریقی استنشاقی کووید - ۱۹ تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ایران نیز به عنوان دومین واکسن ایرانی کرونا با نام «کوو پارس رازی» به زودی وارد مرحله تست انسانی می‌شود.

** در همین حال کارشناسان و متخصصان تاکید کرده اند که واکسن‌های کرونا موجب ایمن‌سازی دریافت‌کنندگان واکسن در برابر ویروس می شوند اما نمی‌توانند کووید ۱۹ را ریشه کن‌کنند و مانع شیوع آن شوند؛ بنابراین استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون ضروری است.

** سازمان جهانی بهداشت از کشورهای ثروتمند به خاطر دعوا و منازعه بر سر واکسن انتقاد کرده است.

این انتقاد سازمان پس از آن اعلام شد که اتحادیه اروپا گفت محدودیت‌هایی برای صادرات واکسن تولید شده در کشورهای این اتحادیه وضع می‌کند.

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت بار دیگر نسبت به ملی‌گرایی در زمینه واکسن هشدار داده و گفته چنین مساله‌ای می‌تواند باعث گسترش همه‌گیری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.