| کد خبر: 228021 |

ممنوعیت سفر «به و از» شهرهای قرمز و نارنجی در نوروز

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است.

تین نیوز

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شصتمین جلسه این کمیته، دستورالعمل های سفرهای نوروزی در شرایط کرونا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز هر گونه جابجایی بین شهری می باشد.سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از ۲۵ اسفند ماه که رنگ بندی شهرها اعلام می شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.  

وی در همین راستا افزود: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین سه روز مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی تواند وارد آن شهر بشود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هم استانها و هم نیروی انتظامی برای کنترل کامل شهرهای قرمز و نارنجی متمرکز باشند.

ذوالفقاری بر عدم تشویق مردم به سفر تاکید کرد و گفت: حتما باید فاصله اجتماعی رعایت شود و این فقط مختص افرادی که به سفر می روند، نخواهد بود.

در این نشست پیشنهاد شد اگر افرادی که تست آنها مثبت باشد و قرنطینه را رعایت نکنند و سفر بروند، ضمن جلوگیری در مسیر و برگرداندن مبلغی را جریمه خواهند شد و باید به مراکز قرنطینه بروند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه نماینده اصناف و کسبه هم گزارش هایی را ارائه کرد و تاکید شد که مصوبه ای برای محدودیت زمانی ساعات کار کسبه وجود ندارد اما محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد.

همچنین در این جلسه به بحث واکسن اتباع خارجی اشاره شد و ذوالفقاری با بیان اینکه با اتباع خارجی در کشور ما همانند هموطنان خودمان در درمان رفتار می شود، گفت: بحث تزریق واکسن به اتباع خارجی همزمان با مردم کشور مطرح است و کمیساریای عالی پناهندگان آمادگی کمک دارد برای واکسیناسیون اتباع خارجی و می تواند واکسن هایی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد را  برای این قشر وارد کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.