| کد خبر: 226766 |

پاسخ به چند پرسش درباره حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی به چند پرسش مخاطبان ایسنا درباره حذف دفترچه های بیمه درمانی از ابتدای اسفند ماه پاسخ داد.

تین نیوز

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی به چند پرسش مخاطبان ایسنا درباره حذف دفترچه های بیمه درمانی از ابتدای اسفند ماه پاسخ داد.

به گزارش تین نیوز، دکتر شهرام غفاری در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا ثبت نام و احراز هویت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین الزامی است؟ اظهار کرد: ثبت نام در سامانه، ضرورت شروع طرح ما نیست، در بخشنامه حذف دفترچه های بیمه، گفتیم که بیمه شدگان می توانند اطلاعات هویتی شان را در سامانه تکمیل کنند. در آینده ممکن است الزام باشد اما در حال حاضر جزو الزامات ما نیست.

وی افزود: علت درخواست برای ثبت نام بیمه شدگان در سامانه از این بابت است که اگر بیمه شده بخواهد اطلاعات مربوط به استفاده از خدمات درمانی را رصد کند و این خدمات برای او پیامک شود باید شماره تلفن همراهی معرفی کند که ترجیحا شماره تلفن خودش باشد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه دفترچه های فعلی که در دست مردم هستند تا چه زمانی قابل استفاده اند و آیا مراجعه به شعب برای دریافت دفترچه و اسحقاق درمان به کلی متوقف خواهد شد؟ گفت: بله، از ابتدای اسفند نیازی برای صدور دفترچه جدید نیست. بیمه شدگان می توانند دفترچه های قدیم را استفاده کنند و اگر برگه  دفترچه شان تمام شد دیگر به شعب مراجعه نکنند.

غفاری ادامه داد: در این صورت بیمه شده می تواند با کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه کند، مراکز بهداشتی و درمانی خدمات لازم را به وی ارائه می دهند.

وی همچنین درباره مشکلات احتمالی دریافت دارو بدون دفترچه بیمه گفت: قبلا پزشک داروها را در برگ دفترچه بیمه می نوشت و بیمار آن را به داروخانه می برد  که از این پس دارو را در سربرگش می نویسد و در کنار نام و نام خانوادگی، کدملی را هم ثبت می کند. داروخانه با کدملی تشخیص می دهد که مراجعه کننده بیمه شده است و استحقاق درمان دارد یا خیر و دارو را طبق تعرفه های بیمه ای ارائه می دهد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه اگر داروخانه ای به سامانه تایید نسخ متصل نباشد می تواند برای بیمار نسخه بپیچد گفت: اگر سامانه داروخانه متصل نباشد چه با دفترچه و چه بی دفترچه، نمی تواند دارو بدهد ولی اگر متصل باشد هم با دفترچه بیمه و هم با سربرگ پزشک می تواند دارو بپیچد و بهای آن را طبق تعهدات بیمه ای محاسبه کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.