| کد خبر: 225567 |

تغییر سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ به تاخیر افتاد

اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ اجرای سیاست حریم خصوصی جدیدی که اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود را در پی سردرگمی و واکنش منفی کاربران، به تاخیر انداخت.

تین نیوز

اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ اجرای سیاست حریم خصوصی جدیدی که اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود را در پی سردرگمی و واکنش منفی کاربران، به تاخیر انداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شرکت واتس‌اپ در یک پست وبلاگ اعلام کرد ما از افراد بسیاری درباره سردرگمی زیادی که در خصوص آپدیت سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ وجود دارد، شنیدیم و اطلاعات نادرست زیادی منتشر شده که باعث نگرانی شده و مایل هستیم به همه کمک کنیم اصول این پیام رسان و حقایق را درک کنند.

واتس‌اپ پیش از این از کاربران خواسته بود تا هشتم فوریه با سیاست جدید موافقت کنند اما اکنون این مهلت را تا ۱۵ ماه مه به تعویق انداخته است و تلاش می کند این تغییرات را بیشتر توضیح دهد.

واتس‌اپ یک پیام رسان رمزگذاری شده سرتاسری است یعنی پیامها تنها توسط ارسال کننده و گیرنده می توانند خوانده شوند و این پیامها در سرورهای فیس بوک – شرکت مادر واتس‌اپ – ذخیره نمی شوند. اما واتس‌اپ با جدیت در حال توسعه پتانسیلهای تجاری است.

سیاست حریم خصوصی به روزرسانی شده در نظر داشت به کاربران اطلاع دهد برخی از کسب و کارها به زودی از سرورهای فیس بوک استفاده می کنند تا پیامهایشان با مصرف کنندگان را در این سرورها ذخیره کنند. فیس بوک اعلام کرده که به این پیامها برای هر نوع تبلیغات هدفمندی که باشند، دسترسی نخواهد داشت. زبان بکار گرفته شده در شرایط به روزشده استفاده از خدمات واتس‌اپ، باعث نگرانی افراد بسیاری درباره احتمال دسترسی فیس بوک به پیامهای خصوصی آنها شده است.

واتس‌اپ اعلام کرد این موضوع درست نیست و همه پیامهای شخصی مبادله شده میان دوستان و اعضای خانواده همچنان رمزنگاری شده می مانند. این شرکت اعلام کرد اگرچه اکنون همه از طریق واتس‌اپ خرید نمی کنند اما تصور می کنیم که در آینده افراد بیشتری از این طریق خرید خواهند کرد و لازم است که از این خدمات مطلع باشند. این به روزرسانی سیاست حریم خصوصی، امکان اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک را توسعه نمی دهد.

این سردرگمی اخیر چالش فیس بوک در متقاعد کردن کاربران به جدی گرفته شدن حریم خصوصی آنها توسط این شرکت را بارز کرد. زبان مورد استفاده در سیاست به روز شده مشابه مقرراتی است که در سال ۲۰۱۶ اعلام شدند اما فیس بوک از آن زمان با مسائل متعددی در زمینه حریم خصوصی روبرو شده است که شامل پرداخت پنج میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بوده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک پیام رسانی خصوصی را یک اولویت اصلی قرار داده که به معنای قرار گرفتن واتس‌اپ تحت کنترل بیشتر فیس بوک است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واکنش منفی کاربران به تغییرات اخیر سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ باعث رشد یکباره کاربران جدید اپلیکیشنهای رقیب نظیر سیگنال و تلگرام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.