| کد خبر: 224411 |

اعلام فهرست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت علوم در ۱۰۹ کشور

اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، فهرست جدید سطح‌بندی دانشگاه‌های خارج از کشور را برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر کرد.

تین نیوز

 اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، فهرست جدید سطح‌بندی دانشگاه‌های خارج از کشور را برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، اداره کل امور دانش‌آموختگان این سازمان در راستای اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان، نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌های خارج از کشور برای سپتامبر ۲۰۲۱ "صرفا رشته هایی که در حیطه وظایف وزارت علوم است" اقدام کرد.

در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور به روزرسانی و در سه گروه الف (ممتاز)، ب(خوب) و ج( متوسط) دسته بندی و تفکیک شده اند که بر اساس فهرست منتشر شده، ۶۰۳ دانشگاه در گروه الف، ۸۱۸ دانشگاه در گروه ب و ۱۱۰۵ دانشگاه در گروه ج قرار دارند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ اول تیرماه ۹۸ فقط در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.

همچنین مدارک صادر شده از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، فقط تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

فهرست به روز شده این دانشگاه ها در  پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل به نشانی  http://grad.saorg.ir/ قابل مشاهده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.