| کد خبر: 221820 |

◄ پیام مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به مناسبت روز ملّی کیفیت

هزینه‌های هنگفت ساخت و نگهداری طرح‌های عمرانی که این سال‌ها عمدتاً با دشواری‌های زیادی تأمین می‌شود، ضرورت چاره‌اندیشی در مورد سیستم مدیریت کیفیت طرح‌های عمرانی را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

تین نیوز

هدف از کنترل کیفیت، حفظ استانداردهای تعیین شده، شناسایی و اصلاح انحرافات در فرآیندها، بهبود رویه‌های کاری، کاهش هزینه و درنهایت افزایش کارایی و بهره‌وری است. دستاورد افزایش کیفیت، رونق تولید ملی، کاهش واردات، افزایش صادرات و استفاده مناسب از توانمندی‌های موجود و بالقوه است.

این موضوع بالأخص در سال‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری، به رونق و جهش تولید نام‌گذاری و تأکید شده است، اهمیتی مضاعف یافته، چراکه برای دستیابی به ایرانی بهتر از طریق افزودن کیفیت به زندگی و کسب‌وکار، بیشتر از هر زمان دیگری توجه به مقوله کنترل و تضمین کیفیت برای تولیدات و خدمات داخلی موردتوجه است.

هزینه‌های هنگفت ساخت و نگهداری طرح‌های عمرانی که این سال‌ها عمدتاً با دشواری‌های زیادی تأمین می‌شود، ضرورت چاره‌اندیشی در مورد سیستم مدیریت کیفیت طرح‌های عمرانی را اجتناب‌ناپذیر کرده است. در حال حاضر فرآیندهای کنترلی بر اساس آئین‌نامه‌ها و ضوابط مورداستفاده هست که عمدتاً به کنترل محصول و تشخیص نقص می‌پردازند، این در حالی است که امروزه می‌توان با کنترل فرآیند محصول یا خدمت، کیفیت نهایی و عملکرد مطلوب را افزایش داد. کلید اصلی دستیابی به این مهم، پیاده‌سازی ((سیستم مدیریت کیفیت)) در طرح‌های عمرانی است. کنترل کیفیت (Q.C) و تضمین کیفیت (Q.A) از ارکان اصلی این سیستم می‌باشند که با ورود تضمین کیفیت و کنترل فرآیندی مراحل ساخت‌وساز در پروژه‌ها، گام‌های مؤثری در بهبود و ارتقاء کیفیت برداشته خواهد شد.

 ضمن گرامی داشت فرارسیدن 18 آبان، روز ملّی کیفیت، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و قانونی خود، ارائه خدمات با بالاترین سطح کیفی را یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی خود تعیین نموده و با اجرای دقیق فرآیندهای کنترل کیفی و همچنین تضمین کیفیت، سعی در ایفای نقش خود به‌عنوان متولی حوزه کیفیت در پروژه‌های عمرانی در کنار سایر ارکان نظام فنی و اجرایی کشور خواهد داشت.

 مجید کیانپور – رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.