| کد خبر: 217580 |

بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی کرونا در جهان تا امروز

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۴۴ نفر رسیده و مرگ ۷۸۴ هزار و ۳۶۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

تین نیوز

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۴۴ نفر رسیده و مرگ ۷۸۴ هزار و ۳۶۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد و بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار و ۶۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۴۷۳ هزار و ۶۱۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۲ هزار و ۲۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۵ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۲۸ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار و ۶۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۸۴ هزار و ۳۶۵ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از۵.۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۶۵۵ هزار و ۹۷۴ مبتلا، ۱۷۵ هزار و ۷۴ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۸۷۲ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۱۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۷۶۷ هزار و ۲۷۳ مبتلا، ۵۳ هزار و ۱۴ قربانی

 ۴. روسیه ۹۳۲ هزار و ۴۹۳ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۸۷۲ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۹۲ هزار و ۱۴۴ مبتلا، ۱۲ هزار و ۲۶۴ قربانی

 ۶. پرو ۵۴۹ هزار و ۳۲۱ مبتلا، ۲۶ هزار و ۶۵۸ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۳۱ هزار و ۲۳۹ مبتلا، ۵۷ هزار و ۷۷۴ قربانی

۸. کلمبیا ۴۸۹ هزار و ۱۲۲ مبتلا، ۱۵ هزار و ۶۱۹ قربانی

۹. شیلی ۳۸۸ هزار و ۸۵۵ مبتلا، ۱۰ هزار و ۵۴۶ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۸۴ هزار و ۲۷۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۷۰ قربانی

پس از آن ایران با ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ مبتلا و ۱۹ هزار و ۹۷۲ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۲۰ هزار و ۲۸۶ مبتلا، آرژانتین با ۳۰۵ هزار و ۹۶۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۱ هزار و ۳۲۳ مبتلا، پاکستان با ۲۹۰ هزار و ۴۴۵ مبتلا، بنگلادش با ۲۸۲ هزار و ۳۴۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۴ هزار و ۶۳۶ مبتلا، ترکیه با ۲۵۱ هزار و ۸۰۵ مبتلا، آلمان با ۲۲۸ هزار و ۱۰۵ مبتلا، فرانسه با ۲۲۱ هزار و ۲۶۷ مبتلا، عراق با ۱۸۴ هزار و ۷۰۹ مبتلا، فیلیپین با ۱۶۹ هزار و ۲۱۳ مبتلا، اندونزی با ۱۴۳ هزار و ۴۳ مبتلا، کانادا با ۱۲۳ هزار و ۱۵۴ مبتلا، قطر با ۱۱۵ هزار و ۶۶۱، قزاقستان با ۱۰۳ هزار و ۵۷۱ مبتلا، بولیوی با ۱۰۳ هزار و ۱۹ مبتلا و اکوادور با ۱۰۲ هزار و ۹۴۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.